۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۷۴۳
مفتی سوریه:

فتنه مذهبی یک بازی سیاسی با پوشش دینی است

مفتی سوریه بر لزوم ایستادگی همگانی در کنار قدس تأکید کرد و گفت: فتنه مذهبی یک بازی سیاسی با پوشش دینی است.
شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه در گفت وگو با شبکه المیادین با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) گفت: مسلمانان و مسیحیان جهان باید در یک صف در برابر اشغالگران قدس بایستند. مسیحیان جهان به ویژه پاپ باید در برابر تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا فریاد بزنند.

وی با تقدیر و درود به اسیران و شهیدان فلسطینی افزود: موضع مسیحیان مصر در ممنوعیت سفر به قدس تا زمان ادامه اشغال بسیار مهم به شمار می آید همانطور که دیدگاه مار بشاره پطرس رهبر مسیحیان مارونی لبنان در قبال قدس نیز ستودنی بود.

مفتی سوریه تصریح کرد: برخی علمای دین از جوانان می خواستند برای جنگ به سوریه عزیمت کرده و فلسطین را ترک کنند. فتنه مذهبی در منطقه یک بازی سیاسی بوده که پوشش دینی به خود گرفته است.

شیخ بدرالدین حسون خاطرنشان ساخت: کسانی که از پشت به سوریه خنجر زدند، بدانند که بشار اسد هیچگاه تحت تاثیر فشارهای آمریکا نخواهد گرفت. کسانی که هم اکنون هیچ واکنشی نسبت به قدس ندارند، به دلیل ناکامی در سوریه و عدم صداقت با مردم غیب شده اند.

وی آمریکا را عامل بروز جنگ جدید دینی در جهان عنوان کرد و ادامه داد: جنگ مذهبی از زمان جنگ عراق و ایران آغاز شد و برخی به شدت تلاش کردند تا این فتنه را در موسم حج گسترش دهند.

این عالم اهل تسنن اظهار داشت: سوریه از جنگ عراق و ایران درس گرفت و بشار اسد تأکید کرد که به اسلام و عروبیت خود پشت نکرده و به کسانی که اسلام و عرب خدشه وارد می کنند، تن نخواهیم داد.

مفتی سوریه درباره ادامه جنایت و کشتار ملت یمن از سوی عربستان تأکید کرد که حوثی ها نیز جزئی از مسلمانان هستند اما برخی کشورهای عربی با سلاحی که از آمریکا می خرند، به کشتار مردم می پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات