۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۴۴۸۳۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

زیارت حرم اهل بیت راهبرد قرآنی هدایت انسان‌هاست

عضو مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به فضیلت زیارت حرم امام حسین(ع) گفت: اگر کسی می خواهد هدایت شود و خواهان رسیدن به صراط مستقیم است باید رفت و آمد خود را به اعتاب مقدسه و حرم اهل بیت(ع) بیشترکند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نکات تفسیری آیه 35 و 36 سوره نور گفت: در سوره حمد به خداوند عرضه می داریم که ما را به راه راست هدایت فرما که باید دقت کرد که راه ها و عوامل زیادی برای تحقق این دعای انسان وجود دارد.

وی با اشاره به راه های آسان تر شدن این دعا به استناد آیات قرآن کریم افزود: یکی از این راه ها رفت و آمد به عتبه و اعتاب مقدسه است.

عضو مجلس خبرگانی رهبری  تصریح کرد: آیات 35 و 36 سوره نور نیز به همین موضوع اشاره دارند و می فرمایند«يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ* فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ» یعنی خداوند هرکس را بخواهد هدایت کرده و به سوی نور خودش رهنمون می شود و در خانه هایی که خداوند اراده کرده این خانه بالا برود، در این خانه ها نام خدا برده می شود».

وی افزود: حضرت رسول (ص) در تفسیر این آیات می فرمایند این خانه ها خانه انبیای الهی است که در این هنگام شخصی از حضرت رسول اکرم(ص) پرسید که ای  رسول خدا(ص) آیا این خانه(اشاره به خانه امام علی و حضرت زهرا(س)) هم از همان خانه ها است که حضرت رسول(ص) فرمود بله و برترین این خانه ها، خانه حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) در ذیل این آیه می فرمایند که حضرت رسول(ص) نه تنها خانه امام علی و حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) بلکه خانه پیروان واقعی اهل بیت(ع) را نیز محل هدایت مؤمنان می دانند.

وی افزود: پیام این آیات سوره نور این است که اگر کسی می خواهد هدایت شود و خواهان رسیدن به صراط مستقیم است باید رفت و آمد خود را به اعتاب مقدسه و حرم اهل بیت(ع) بیشتر کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در فضیلت زیارت حرم امام حسین(ع) یادآور شد: امام صادق(ع) می فرمایند هرکس را که خداوند دوست بدارد محبت زیارت حرم امام حسین(ع) را در قلب او قرار می دهد./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات