۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۴۸۷۶
مدیر مسؤول نشریه فرهنگ اسلام:

طلاب تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه دشمن از راه رسانه و فضای مجازی پا در جبهه جنگ نرم گذاشته است، گفت: حضور طلاب در فضای مجازی برای پاسخ به شبهات انحرافی رایج در آن یک وظیفه محسوب شده و لازم است تا حوزه ها با برنامه ریزی دقیق این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
سید محسن محمودی

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌ؤگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امروز دشمن از راه های زیادی از جمله رسانه و فضای مجازی پا در جبهه جنگ نرم گذاشته و در تلاش است تا در دین و فرهنگ ما نفوذ کند، گفت: از همین رو رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دادند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی دارای بسیار بالایی است، افزود: دشمن بیکار ننشسته و به ابزارهای مختلف در این فضای سرمایه گذاری کرده است تا جایی که حتی بعضی رسانه های درون کشور نقش پیاده نظام آنها را در داخل بازی می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه دشمن در صدد ضربه زدن به مقام مرجعیت در فضای مجازی است، هشدار داد: پاسخ به این فرافکنی ها و برخی شبهات امری ضروری است و لازم است تا ورود به این صحنه شبهاتی که در رسانه و فضای مجازی از سوی معاندین مطرح می شود پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های خبری حوزه های علمیه و ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی گفت: امروز این فضا به عنوان یک واقعیت در جوامع بشری محسوب می شود و دشمن از این فناوری در راستای منافع خود و ضربه زدن به دیگران بهره می‌برد.

امام جمعه موقت ورامین فعالیت طلاب حوزه های علمیه متناسب با نیازهای روز را لازمه تبلیغ در عصر حاضر دانست و با توصیه به ایشان گفت: باید با استفاده از فرصت‌های رسانه ای  فعالیت های حوزه انعکاس بهتری یابد، از همین رو نهادهایی نظیر حوزه علمیه باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز حوزه های علمیه باید در عرصه های مختلف به ویژه رسانه و فضای مجازی فعالیت چشمگیرتری داشته باشند، استفاده از ظرفیت خبرنگاران را بسیار مهم برشمرد و افزود: بی تردید باید از ظرفیت اصحاب رسانه برای گسترش هر چه بیشتر دین بهره برد.

حجت الاسلام محمودی ابراز داشت: بدیهی است حضور طلاب در فضای مجازی برای مبارزه با خطرات فکری جوانان و پاسخ عقلانی به شبهات انحرافی رایج در آن به عنوان یک وظیفه محسوب شده و  لازم است تا حوزه ها با برنامه ریزی دقیق این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

مدیر مسؤول نشریه فرهنگ اسلام با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا در پوشش اخبار حوزه های علمیه مطرح کرد: امروز خبرگزاری رسا در بین طلاب به عنوان مرجع خبری حوزه و روحانیت شناخته شده و جایگاه خوبی را در بین علاقه مندان به خبر حوزه و مراجع تقلید پیدا کرده است.

وی در پایان با تأکید بر اعتبار و قابل اعتماد بودن خبرگزاری رسا، ابراز داشت: رسا رسانه ای حوزوی و به روزی است که امروز در سراسر کشور مطرح است./804/پ203/ب1

ارسال نظرات