۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۸۸۰
کریمی قدوسی:

بی‌توجهی دولت برخی از صنایع دفاعی را به مرز تعطیلی کشاند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه پیشنهادی دولت در بخش دفاعی گفت: دولت در سال‌های اخیر برخی از بودجه‌های مرتبط با صنایع دفاعی را به صفر رساند.
کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت به صنایع دفاعی کشور، گفت: بودجه ارائه شده از سوی دولت برای بخش‌های نظامی و دفاعی دارای نواقصی است که از نظر بنده مطلوب نیست.

وی ادامه داد: دولت در چندسال اخیر توجه کافی به بخش‌های دفاعی و امنیتی نشان نداده است. برای مثال برخی از صنایع مرتبط با بخش‌های امنیتی و دفاعی تا مرز تعطیلی پیش رفته است که به دلایل امنیتی نمی‌توان آنها را بازگو کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه دولت به صنایع موشکی، ابراز داشت: متاسفانه رقم بودجه اختصاصی از سوی دولت به بخش‌هایی که به پرتاب ماهواره‌ها مرتبط و پایه صنایع موشکی محسوب می شود، در سال‌های اخیر به صفر نزدیک شده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: نوع نگاه بودجه‌ای دولت به بخش‌های دفاعی و امنیتی به طور کامل از چندماه قبل در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد توجه قرار گرفته است، هرچند در این میان قانون مقابله با آمریکا و اختصاص هزار میلیارد تومان به بخش‌های دفاعی تا حدود زیادی صنایع موشکی ما را نجات داد. 

وی در پایان، گفت: قطعا در بخش بررسی بودجه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت کامل موارد مرتبط با صنایع دفاعی و امنیتی  مورد توجه قرار خواهد گرفت./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات