۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۹۸۰
امام‌جمعه لارستان:

در گزینش‌ها نباید روابط بر ضوابط پیشی بگیرد

امام‌جمعه لارستان گفت: یکی از گلایه‌های مردم آن است که در گزینش‌ها روابط بیشتر از ضوابط در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که باید عکس این اقدام عمل کرد.
حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان

به گزارش خبرگزاری رسا، ظهر امروز در آئینی با حضور قائم‌مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روسای دانشکده علوم پزشکی لارستان تودیع و معارفه شدند.

امام‌جمعه لارستان در این مراسم با یادآوری بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مقوله سلامت مبنی بر اینکه جامعه باید به سمتی حرکت کند که تنها درد بیماران فقط بیماری باشد و در کنار ان دغدغه‌های دیگر وجود نداشته باشد، اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای طرح‌های دولت درزمینه بهداشت و درمان‌ بخش زیادی از مشکلات بیماران حل‌شده است.

حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی درمان را یکی از ضرورت‌های هر جامعه‌ای برشمرد و افزود: اهمیت اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به‌خصوص دانشکده علوم پزشکی لارستان بسیار مهم و اساسی است و توجه مسئولان در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

وی دانشگاه‌ها را محیطی هویت‌ساز و نخبه‌پرور دانست و تصریح کرد: این نخبگان هستند که در جامعه موج ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه لارستان با اشاره به شرایط خاص این شهرستان، ادامه داد: منطقه لارستان با توجه به سکونت مذاهب مختلف اسلامی و همچنین فعالیت سلایق متعدد سیاسی و به‌ویژه سابقه درخشان این شهرستان درگذشته، باید به‌دوراز حواشی، با آرامش و با یک برنامه‌ریزی تخصصی به پیشبرد کارها مبادرت کرد.

موسوی با بیان اینکه هزینه اختلافات را مردم می‌پردازند و مسوولان کمتر متضرر می‌شوند، یادآور شد: باید مسوولان به کارهای تخصصی خود توجه داشته باشند، برای محرومان کار کنند، از ظرفیت جوانان نخبه استفاده کنند و آنان را در شهرستان نگه‌دارند.

این مسوول خطاب به مسوولان نسبت به ارزش محوری در انتخاب پست‌ها، ابراز تأسف کرد: یکی از گلایه‌های مردم در مراجعات به دفتر امام‌جمعه ان است که در گزینش‌ها روابط بیشتر از ضوابط در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که باید عکس این اقدام عمل کرد.

وی با تأکید بر استفاده مناسب از ظرفیت خیرین در خطه لارستان، گفت: تنها خواسته خیرین توجه و محبت مسوولان است تا از وجود باارزش آنان بهتر بهره برد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات