۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۹۸۹
رییس جمعیت علمای صور:

گفتمان مراجع تقلید ایران و عراق در راستای آموزه های نبوی است

رییس جمعیت علمای صور لبنان گفت: گفتمان مراجع تقلید ایران و عراق در راستای آموزه های نبوی است.
حجت الاسلام علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت عیسی(ع) و آغاز سال جدید میلادی با جمعی از علمای مسیحی این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

وی نسبت به ادامه تحقق دستاوردها در لبنان ابراز امیدواری کرد و گفت: این دستاوردها به فضل همبستگی ملی و توافق میان قشرهای مختلف ملت بدست آمده و نقش مهمی در جلوگیری از تجاوز دشمن ایفا کرد. معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت نشان دهنده همزیستی مشترک در لبنان است.

شیخ علی یاسین افزود: سال 2017 دستاوردهای فراوانی به همراه داشت که یکی از مهمترین آنها شکست پروژه تکفیری بود که محور مقاومت نقش اصلی را در مواجهه با پروژه صهیونیستی و آمریکا داشت و مسلمان و مسیحی و پیروان سایر ادیان را نجات داد.

وی رژیم صهیونیستی را مانعی در برابر صلح توصیف کرد و اظهار داشت: تصمیم رییس جمهور آمریکا درباره قدس به معنای تجاوز به مسیحیت و اسلام و همه انسان های آزاده است. وحدت اسلامی و مسیحی بهترین پاسخ به تصمیمی است که با هدف جبران شکست پروژه تکفیری صادر شد.

این روحانی لبنانی تحولات سوریه و عراق و فلسطین و لبنان را دلیلی بر پیروزی منطقه دانست و تأکید کرد: نقش علمای هوشیار مسلمان و مسیحی که گفتمان آنان به آموزه های حضرت مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) مملو از محبت و مشارکت و صلح استوار است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و البته این مساله در کلیساهای سوریه و عراق و مرجعیت دینی ایران و عراق نمایان است.

رییس جمعیت علمای صور از مقاومت به عنوان تنها گزینه منطقه یاد کرد و ادامه داد: منطقه هیچ گزینه ای جز مقاومت و ایستادگی در برابر پروژه های صهیونیستی و آمریکایی که در راستای تضعیف برادری انسانی میان قشرهای مختلف مردم فعالیت می کند، ندارد./۹۸۰/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات