۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۴۵۰۰۴
امام جمعه تبریز:

تعداد مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی زیبنده تاریخ این دیار نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: متأسفانه تعداد مدارس علمیه خواهران استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور زیبنده و شایسته نام، تاریخ و هویت دینی منطقه آذربایجان و تبریز نیست.
افتتاج طرح توسعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و رییس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان امروز با حضور در حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) خسروشهر، طرح توسعه این مرکز علوم دینی را افتتاح کرد.

امام جمعه تبریز در سخنانی با تقدیر از مشارکت خیرین در احداث و توسعه مدارس علمیه استان اظهار داشت: متأسفانه تعداد مدارس علمیه خواهران استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور زیبنده و شایسته نام، تاریخ و هویت دینی منطقه آذربایجان و تبریز نیست، باید همت همگانی و جدی برای توسعه مدارس علمیه داشته باشیم. 

وی با اشاره به سابقه درخشان فقه و فقاهت در منطقه خسروشاه گفت: این دیار همواره مهد پرورش علما، مجتهدان و فقهای بسیاری بوده است که از آن جمله می توان به شیخ سلار و آیت الله خسروشاهی اشاره کرد، با وجود این قدمت درخشان فعالیت تنها یک مرکز علوم دینی در خسروشاه زیبنده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر تأسیس حوزه علمیه برادران در شهرستان خسروشاه ابراز کرد: انتظار داریم همان‌طور که خیران برای تأسیس و توسعه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پیش قدم شدند و آستین ها را بالا زدند، برای احداث حوزه علمیه برادران نیز همت به خرج دهند.

همچنین حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، امام جمعه خسروشاه در سخنانی با اشاره به این‌که حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان موجب تحرک و پویایی حوزه های علمیه شده است، اظهار داشت: زمینی برای احداث حوزه علمیه برادران خریداری شده که امیدواریم در آینده نزدیک عملیات احداث با مشارکت خیرین آغاز شود.

بنابر این گزارش، نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی در پایان این مراسم از خیرینی که در ساخت حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) شهر خسروشاه مشارکت داشتند تجلیل کرد، طرح توسعه این مرکز علوم دینی جهت ارایه خدمات بهتر به اساتید و فرزندان طلاب شاغل به تحصیل عملیاتی شده است.

گفتنی است، زیارت گلزار شهدا خسروشهر، بازدید از حوزه علمیه حضرت فاطمه و تجلیل از خیرین، افتتاح نمایشگاه از نور تا ظهور، حضور در همایش تجدید میثاق با ولایت و تجلیل از خادمان موکب اربعینی هیئت اکبریه خسروشاه از جمله برنامه های سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در استان به این شهرستان بوده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات