۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۱۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت طلاب و روحانیان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالیت طلاب، روحانیان و مبلغان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ ناب اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، اظهار کرد: تعامل، همکاری و همفکری با نهادهای فرهنگی به‌ویژه حوزه‌های علمیه باعث پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی، تعامل و همکاری حوزه علمیه در اجرای طرح‌های مختلف ازجمله اعزام مبلّغان و مبلغات به مراسم و جلسات و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای طلاب می‌توان سطح علمی جامعه و مبلغین و مبلغات را افزایش داد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: برنامه نهاد تبلیغات اسلامی در استان در راستای ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با همکاری طلاب، روحانیان و مبلغان و به یاری خداوند متعال در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ ناب اسلامی در استان خواهیم بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی باید از الگوهای تراز اسلامی بهره ببریم، اضافه کرد: باید رفتار و گفتار خود را با قرآن و سنت نبوی تطبیق دهیم و بر اساس آن کار کنیم.

وی با یادآوری نقش خانواده در این زمینه، به آیه ۸ سوره یوسف اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل آسیب در خانواده تفاوت گذاشتن بین فرزندان است، در این آیه شریفه فرزندان حضرت یعقوب (ع) نسبت به نوع محبت پدر به یوسف و بنیامین اعتراض داشتند و به طرق مختلف اعتراض خود را ابراز کردند و درنهایت تصمیم به حذف حضرت یوسف (ع) کردند تا محبت پدر را به‌سوی خودشان جلب کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: آنچه از سیره نبوی وارد شده این است که پدر و مادر وظیفه دارند به‌گونه‌ای عمل کنند که فرزندان کمتر احساس تفاوت کنند؛ ازاین‌رو والدین باید به نگاه و رفتار خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا فرزندان کمتر دچار آسیب شوند.

وی با اشاره به دو عامل مهم که باعث سقوط و توقف انسان است، افزود: نخستین عامل بیرونی است؛ مثل دوست ناباب و محیط گناه‌آلود و همچنین اموری که مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: دومین عامل و مهم‌ترین عامل سقوط انسان، عامل درونی نفس است که دنیاگرا و تمایل گرا به اموری است که انسان را از خدا دور می‌کند؛ ازاین‌رو اگر عامل درونی سقوط کند یا مهار شود عامل بیرونی به هیچ عنوان نمی‌تواند به انسان حمله کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: عاجزترین انسان کسی است که نمی‌تواند نفس خود را اصلاح کند و دشمن‌ترین دشمن انسان هم نفسی است که در درون ما قرار دارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات