۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۲۱۴
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

روحانیت به ابزار روز برای تبلیغ دین مجهز شوند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه روحانیت به ابزار روز برای تبلیغ دین مجهز شوند، گفت: به‌روزرسانی شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی اسلام در دستور کار باشد.
محمدحسن نبوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، چهارشنبه‌شب در حاشیه افتتاح مرکز تخصصی تبلیغ «شعبه ثقلین» شهرستان شاهرود در جمع طلاب و روحانیون با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ در جامعه اظهار داشت: روحانیت و مبلغان دین مبین اسلام در جامعه امروز باید به دنبال تغییر روش‌های تبلیغی خود باشد و آنچه در جامعه مهم است تغییر روش‌ها بوده زیرا محتوا هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و حلال و حرام اسلام تا قیامت یکی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امروز روحانیت باید از ابزار نوین و به‌روز برای تبلیغ دین استفاده کنند و دیگر روش‌های قدیمی و سنتی در جامعه امروز با پیشرفت عصر تکنولوژی جواب نمی‌دهد و هرچه زمان می‌گذرد تکنولوژی‌ها پیشرفت بیشتری را دارند و ازاین‌جهت باید از این ابزارها در مسیر درست و تبلیغ اسلام بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به فضای روز و ابزار نوین مجهز نباشیم میدان را می‌بازیم، افزود: مهم‌ترین موضوعی که امروز دشمنان در فضاهای مجازی نشانه گرفته‌اند، موضوع اعتقادات است؛ روحانیت باید به سلاح روز مجهز باشد تا بتوانم علوم دینی و معارف اسلامی را در قالب‌ها، شکل‌ها و روش‌های مختلف برای مخاطبان خود ارائه دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با انتقاد از عدم وجود روحانیت هنرمند در تبلیغ خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروز در عرصه رسانه‌ها در میان روحانیت انسانی را نداریم تا او را برای تلویزیون بفرستیم تا با زبان هنر برای مردم از علوم دینی و معارف اسلامی سخن بگوید و این ضعفی است که باید در برنامه‌های آتی حوزه علمیه مرتفع شود.

وی با تأکید بر به‌روزرسانی شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی روحانیت در جامعه افزود: در هر عصر و زمانی باید با ابزار و روش و شیوه‌های همان زمان برای رساندن پیام و مفاهیم استفاده کرد و روش‌ها و شیوه‌های قدیمی در عصرهای جدید و بروز جواب نمی‌دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در دورانی شاهد بودیم که تلفن وجود نداشت اما با گذشت زمان تلفن‌های سیمی سپس بی‌سیم و امروز در عصر پیشرفت تکنولوژی با ابزارهایی مواجه هستیم که با گذشت کمترین زمان پیام و مطالب و مفاهیم ما را به دنیا مخابره می‌کند.

وی بیان کرد: طلاب، روحانیت و مبلغان باید این فرصت کم‌نظیر را قدر بدانند و از این ابزار در راستای ترویج و تبلیغ علوم دینی و معارف اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با بیان اینکه در زمان پیامبران الهی حتی نیز شیوه‌ها و روش‌ها و ابزار آنان برای تبلیغ متفاوت بوده است، گفت: شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی و دعوت مردم توسط پیامبران الهی و نیز معجزه‌ها و ابزار آنان متفاوت بوده است که این نیز خودش درسی برای انسان برای بهره‌گیری از ابزارهای روز و نوین است./۹۶۹//۱۰۲/خ

 

منبع: حوزه

ارسال نظرات