۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۴۵۲۵۷
تولیت شرعی آستان مقدس حسینی:

آیت الله سیستانی مانع از تجزیه و نابودی عراق شد

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی خاطرنشان کرد که فتواهای حضرت آیت الله سیستانی مانع از تجزیه و نابودی عراق شد.
عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمال الدین الشهرستانی رییس بخش اطلاع‎رسانی آستان مقدس حسینی امروز از سوی حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جمع جوانان استان واسط و جنوب عراق گفت: نقاط ضعف و مشکلات مختلفی در حکومت عراق وجود دارد که ما ضمن اعتراف به آن باید مشکلات موجود را تصحیح و برطرف کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات آینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: مردم باید شرایط انتخابات‎های دوران‎های گذشته را بررسی و مانع از تکرار مشکلات گذشته شوند تا دموکراسی حقیقی در عراق جریان پیدا کند.

حجت الاسلام کربلایی به بررسی اشتباهات گذشته و تاثیر آن بر جامعه و اقشار مختلف پرداخت و اضافه کرد: افزایش مشکلات فرهنگی و اقتصادی در گذشته سبب انحراف جوانان و گرایش آنان به سمت بی خدایی شد.

وی بیان داشت: حضرت آیت الله سیستانی مسیر سیاسی عراق را برای مردم ترسیم کرده است و اگر کسی در سخنان وی دقت کند در میابید که این مرجع تقلید بر سه مساله اساسی یعنی میهن، مردم و مسؤولان صالح تاکید وافری دارد.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی اظهار داشت: همان گونه که فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نقش بسیار تاثیر گذاری در نابودی داعش در عراق داشت، فتوای این مرجع تقلید مانع از تجزیه عراق و جدایی اقلیم کردستان شد./994/ب903/ف

ارسال نظرات