۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۴۵۲۸۹
آیت الله قرهی:

کمال واقعی با پناه بردن به محضر خداوند کسب می‌شود

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه منشأ همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که بشر با آن دست و پنجه نرم می‌کند از جانب خودش است، گفت: کمال واقعی انسان با پناه بردن به محضر خداوند کسب می‌شود.
ایت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج)، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: اول چیزی که انسان‌ به آن توجه دارند و آن را درک می‌کند مساله ربوبیت است.

وی افزود: انسان از همان طفولیت نسبت به آن که پدر و مادر پرورش دهنده او هستند آگاهی دارد بر همین اساس زمانی از ترس حوادث به آنان پناه می‌برد زیرا به آنان اعتماد دارد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه خداوند رب انسان‌ها است، ابراز کرد: پرورش دهنده حقیقی خداوند است بنابراین برای همین انسان به صورت فطری در مواجه با مشکلات به او پناه می‌برد چون به خداوند اعتماد، توکل و استعانت دارد.

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه انسان در کسب کمالات می‌تواند از مقام ملائک بالاتر برود، اظهار داشت: انسان به همان مقدار که می‌تواند ترفیع درجه پیدا کند به همان میزان جای تنزل مقام را هم دارد؛ امروز همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که بشر با آن دست و پنجه نرم می‌کند از جانب خودش است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: هر آن چه فساد است در خشکی‌ها و دریاها همه به واسطه انسان‌ها است؛ این انسان‌ها هستند که دنیا را به فسق و فجور می‌کشند.

آیت الله قرهی اضافه کرد: گاهی انسان به ظاهر می‎خواهد از نظر علمی پیشرفت کند اما چون به اصل و اساس علم درست آگاهی ندارد شاهد نتیجه معکوس علمش در حیات بشری می‌شود؛ بنابراین همه کینه‌ها و حسادت‌ها به دست انسان است.

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه خداوند رب همه انسان‌هاست پس اوست که می‌تواند بغض‌ها را به حب تبدیل کند، گفت: همه اموری که انسان انجام می‌دهد بر روح او اثر می‌گذارد چرا که هستی، عالم اثر و موثر است بنابراین تنها کسی که می‌تواند اثرات را برگرداند خداوند متعال است.

وی ادامه داد: به سبب آن که خداوند رب انسان است پس تاثیر مستقیم بر انسان و محیط او دارد بنابراین برای کسب تربیت درست انسان باید به خداوند پناه ببرد تا به کمال واقعی دست یابد./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات