۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۵۴۵۳۴۸
آیت الله عبداللهی:

برنامه دشمن ایجاد فاصله بین مردم و ارزش ها است/ مقابله با هجمه فکری نیازمند عالمان آگاه است

نماینده خبرگان با بیان این که مقابله با کار فکری دشمن نیازمند عالمان آگاه است، گفت: انسان تا دشمن را نشناسد نمی تواند با آن مقابله کند.
آیت الله محمود عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در برنامه بزرگداشت حماسه 9 دی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که قبل از انقلاب دو قطب شرق و غرب در جهان وجود داشت، گفت: در سال 57 که انقلاب رخ داد نظام جدیدی در برابر این قطب ها به وجود آمد.

وی افزود: قدرت های زورگو و مستکبر از همان ابتدا به مخالفت با انقلاب پرداختند و هر توطئه ای که توانستند علیه نظام اسلامی انجام دادند، استکبار ناسازگاری مبنایی با اسلام ناب محمدی دارد؛ جمهوری اسلامی، نظامی بر اساس بر پایه ایمان به توحید، وحی، امامت مستمر، اجتهاد پویا، کرامت انسان، نفی ستمگری و سلطه پذیری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جهان بینی انقلاب با نگاه شرق و غرب در تعارض است، اظهار داشت: تعامل و مذاکره در برابر چنین دشمنانی فایده ندارد چرا که از اساس با نظام اسلامی مخالفت دارند و تنها در صورتی راضی می شوند که جامعه را از دین باز بدارند.

وی ادامه داد: دشمن از همان ابتدا جنگ سخت و نظامی را آغاز کرد و بعد از آن کودتاهای وسیعی را تدارک دید، دشمن همچنین دست به ترورهای کور زد اما مردم همواره با اتکا به باورهای دینی با دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کردند.

آیت الله عبداللهی با بیان این که دشمن پس از شکست در جنگ سخت، بر جنگ نرم سرمایه گذاری کرد تا اعتقاد مردم به اسلام ناب را از بین ببرد، ابراز داشت: دشمن می خواهد اعتقاد به این که اسلام می تواند مبنای حکومت و نظام بوده و پاسخگو باشد را هدف قرار دهد.

وی عنوان کرد: برخی سعی داشتند و دارند که مقدسات را هدف هجمه ها قرار دهند و اعلام کنند که اسلام و قرآن تنها برای عبادات بوده و در عرصه های اجتماعی و حکومتی نمی تواند ورود کند، هدف دشمن این است که باور به اسلام را از جامعه بگیرد از این رو فتنه های بسیاری را برنامه ریزی کرده و می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه از خواص استفاده کرد تا فتنه را فراگیر کرده و مردم را دچار تردید کند، مردم با بصیرت و آگاه با تبعیت از رهبری به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند، مردم متوجه شدند که اشخاص تا زمانی مورد قبول هستند که در خط اسلام ناب باشند و سابقه آن ها به تنهایی کفایت نمی کند.

وی اضافه کرد: فتنه گران 88 با عناوینی مانند خط امام و نخست وزیر امام جلو آمدند و پیش رفتند اما در ادامه هوشیاری مردم بصیر مانع از ادامه توطئه ها شد، فتنه 88 تمام شد اما فتنه به صورت کلی و جنگ نرم  هنوز برنامه جدی دشمن است تا بین مردم و ارزش های اسلامی فاصله بیندازد.

آیت الله عبداللهی با بیان این که برای تداوم اسلام ناب و انقلاب نیازمند نیروهای علمی و پژوهشی قوی در حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: امروز دنیایی از شبهات وجود دارد و اگر کسی می خواهد خدمت به نظام کند باید اسلام را تبیین کرده و پاسخگوی شبهات باشد از این رو حوزه های علمیه  و دانشگاه باید فعالیت علمی دقیق داشته باشند.

وی افزود: مقابله با کار فکری دشمن نیازمند عالمان آگاه است، شناخت دشمن و راه های هجمه آن نیز بسیار اهمیت دارد چرا که تا انسان دشمن را نشناسد نمی تواند با آن مقابله کند،  دشمن به صورت قوی هجمه می کند و ما نیز باید به صورت قوی و مبنایی برخورد کرده و آماده باشیم؛ بصیرت و ولایتمداری در جامعه باید تقویت شود تا مردم تحت تأثیر هر جریانی قرار نگیرند؛ از امکانات امروز باید درست استفاده کرده و به وظیفه علمی خود عمل کنیم، نظام نیازمند عالمان آگاه و بصیر است.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی ادامه داد: امروز فضای مجازی ابرازی برای ایجاد بحران دینی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی شده است، گروه های منحرف سیاسی و دینی به راحتی در این فضا فعالیت می کنند، رهبر معظم انقلاب شورای عالی فضای مجازی را به وجود آوردند تا این فضا مدیریت شود اما دولت عملکرد مناسبی در این زمینه ندارد.

آیت الله عبداللهی با بیان این که مدیریت فضای مجازی باید مطالبه ای عمومی شود، ابراز داشت: ما فضای مجازی می خواهیم اما نه فضایی که مدیریت آن دست دشمنان و صهیونیست ها باشد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات