۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۴۵۳۶۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

انتقال مفاهیم مهدویت به نسل نو درگرو غالب شدن فرهنگ انتظار در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل نو و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) بدون ظرافت های خاص خود، ممکن نیست.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی جمعه شب در مراسم قرائت زیارت آل یاسین در حوزه علمیه خواهران بندرعباس با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با استناد به روایتی که می فرماید: « هرکسی که فاطمه معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است»، گفت: منزلت و جایگاه این بانو به اندازه ای رفیع است که بهشت بر زائر ایشان واجب می شود.

وی در ادامه افزود: کسی که زیارتش انسان را بهشتی می کند قطعا همه چیز دارد، جایی که حضرت معصومه(س) دفن شده است چندین بانوی بزرگوار ازجمله دختر امام جواد(ع) نیز مدفون است اما کریمه اهل بیت(س) دارای چنان مقامی است که می تواند شفاعت کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه حضرت معصومه(س) از جمله انوار الهی است که مردم ایران از وجود پر برکت این بانوی با فضیلت بهره می برند تصریح کرد: این بزرگ بانو از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشيع است که در عین حال مقام علمي بلندي هم دارد.

 آیت الله نعیم آبادی گفت: يکي از ويژگيهاي حضرت معصومه (س)، ورود زيارتنامه اي از سوي معصومان (س) درباره ايشان است که پس از حضرت فاطمه زهرا (س)، او تنها بانوي بزرگواري است که زيارت مأثور دارد.

وی همچنین اضافه کرد: این بانوی با فضیلت در زبان دانشمندان و فقيهان گران قدر شيعه، به لقب کريمه اهل بيت(ع) ياد مي شود که از ميان بانوان اهل بيت(ع)، اين نام زيبا به آن حضرت اختصاص يافته است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش ها و همان فرهنگ دین است و انتقال فرهنگ مهدویت به نسل نو و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج)همانند انتقال ارزش های دینی بدون ظرافت های خاص خود، ممکن نیست.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: جامعه‏ منتظر حکومت مهدی (عج) با جوامع دیگر تفاوت بسیاری دارد، در این جامعه ارزش های انتظار و ویژگی‏های عصر ظهور به فراوانی مشاهده می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر فضای حاکم بر جامعه، فضای فرهنگ انتظار نباشد، تربیت نسل نو و آشنا کردن آنها با فرهنگ انتظار در این فضا، بسیار مشکل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت پرداخت خمس در جامعه بیان داشت: مردم با وجود اینکه متدین هستند و در امور خیر زیادی شرکت می کنند ولی نسبت به پرداخت خمس خود که یک سال مالی است، کم توجه اند./851/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات