۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۵۳۸۳
خطیب مسجدالأقصی:

کوتاهی در قبال قدس، کوتاهی در قبال مکه و مدینه است

خطیب مسجدالأقصی هرگونه کوتاهی در قبال قدس را کوتاهی در قبال مکه مکرمه و مدینه منوره دانست.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی روز گذشته ضمن محکوم کردن همه راه‌حل‌های سیاسی که به شهر قدس و مسجدالأقصی ضربه می‌زند، تاکید کرد که ملت فلسطین از قدس و مسجدالاقصی دفاع خواهند کرد و در برابر زورگویی اشغالگران با تمام توان خواهند ایستاد.

وی ضمن اعلام مخالفت با همه راه‌حل‌هایی که به دنبال یافتن پایتختی به غیر از قدس برای فلسطین است، گفت: موافقت  با شهرک ابودیس در شرق قدس یا بیت حنینا در شمال قدس به عنوان پایتخت فلسطین، کوتاهی در حق شهر مقدس قدس است و هرگونه کوتاهی در قبال قدس، کوتاهی در قبال مکه مکرمه و مدینه منوره محسوب می‌شود.

خطیب مسجدالاقصی در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این تصمیم، ادعایی باطل، غیرقانونی، ظالمانه و غیر انسانی است و رییس‌جمهور آمریکا صلاحیت تصمیم‌گیری درباره قدس را ندارد.

خطیب مسجدالاقصی در بخش دیگری از خطبه‌های خود، از عدم اتخاذ اقدامات عملی همچون قطع روابط سیاسی یا اقتصادی و یا حتی احضار سفرای آمریکا توسط نظام‌های عربی و اسلامی در واکنش به تصمیم آمریکا انتقاد کرد.

وی در عین حال از مواضع ملت‌ها و اقدام فوری آن‌ها در مخالفت با تصمیم ترامپ تمجید کرد و گفت: آن‌ها از خیانت نظام‌هایشان ناامید نشدند و پایبندی خود به حق قانونی و اعتقاداتشان و عدم چشم‌پوشی از مقدساتشان را ثابت کردند.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

روز پنجشنبه گذشته 128 کشور به قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل رای دادند که خواستار عدم تغییر وضعیت قانونی قدس و لغو تصمیم آمریکا درباره این شهر است.

شهرهای فلسطین از سه هفته پیش صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات