۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۴۵۴۶۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان عنوان کرد؛

بصیرت بخشی، سدی در برابر آسیب های اجتماعی

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت طلاب مبلغ در مدارس لرستان، گفت: این امر لازمه تربیت نسلی انقلابی است و هدف از اعزام مبلغان به مدارس بصیرت بخشی و مصون سازی نوجوانان و جوانان در برابر آسیب های اجتماعی است.
مبلغان

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت طلاب مبلغ در مدارس استان بیان داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان در شرایط سنی حساسی قرار دارند و مورد تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان حضور مبلغان در جمع این قشر ضروری است.

وی بصیرت بخشی و روشنگری در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان را امری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و افزود: در راستای تشکیل کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش زمینه حضور طلاب مبلغ در مدارس فراهم شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس ادامه داد: برگزاری گفتمان های دینی با محوریت مسائل روز جامعه، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانش آموزان با هدف تبیین ارزش های دینی و تحکیم بخشیدن به باورها و اعتقادات دینی نسل جوان برگزار می شود.

وی با اشاره به طرح کیفی سازی فعالیت مبلغان و معاونان پرورشی مدارس ادامه داد: در این راستا از سوی کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش نشست های هم اندیشی با هدف ارائه راهکارهای ارتقای فعالیت تبلیغی در مدارس برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی پور معرفت افزایی بین دانش آموزان را امری مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای مصون سازی دانش آموزان در برابر این آسیب ها خانواده ها نیز باید هوشیار باشند و از تربیت صحیح فرزند غافل نشوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت در مدارس حضوری مستمر دارند، اظهار داشت: جمعی از مبلغان نیز به صورت ساعتی در مدارس فعالیت دارند و هدف از این فعالیت ها استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان در راستای روشنگری در جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان ابراز امیدواری کرد که در راستای بهره مندی از ظرفیت ها و فرصت های تبلیغی شاهد رشد اخلاق و معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی باشیم و بتوانیم نسلی تربیت کنیم که در آینده کشور نقش آفرین باشند./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات