۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۴۵۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

فساد و تباهی از عوامل انحطاط و انحراف جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه گسترش فساد و تباهی انسان را درمعرض انحطاط و انحراف قرار می‌دهد، گفت: عقل اقتضا می‌کند درجامعه فاسد انسان به کسی خوش گمان نباشد و این امر با بدگمانی متفاوت است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: از توصیه‌های مهم امیرمومنان علی(ع) در کتاب نورانی نهج البلاغه به مسلمانان آن است که اگر بر اهل یک جامعه و زمانه‌ای صلاح، سلامت و صداقت حاکم بود لازم است به آحاد آن جامعه خوشبین بود و به آنان اعتماد کرد.

وی افزود: بنابراین سوء ظن داشتن به افراد این جامعه آن هم بدون اقامه دلیل مستدل گناه و ستم به شمار رفته ولی حسن ظن داشتن به آنان امری ستودنی و عاقلانه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید بر اینکه انسان در جامعه ناسالم و در مواجهه با مردم غیر صالح نباید رفتاری خوش بینانه داشته باشد، ابراز کرد: اگر در جامعه‌ای گناه و فساد حاکم بود لازم است در چنین اجتماعی انسان محتاط باشد و به مردم آن دیار خیلی خوش بین نباشد تا فریب نخورد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: انسان در چنین جامعه ای در معرض فریب خوردن قرار می‌گیرد بنابراین عقل اقتضا می‌کند در جامعه فاسد انسان به کسی خوش گمان نباشد و این امر با بدگمانی متفاوت است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برخورد انسان نباید با افراد جامعه‌ای که اکثر آنان فاسد و منحرف هستند ساده لوحانه و خوش بینانه باشد چرا که خوش گمانی به افراد این جامعه انسان را در معرض انحراف قرار خواهد داد./807/پ202/ب1

ارسال نظرات