۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۴۵۶۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مناسبت‌سازی از رویدادهای دینی صحیح نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مناسبت‌سازی از رویدادهای دینی به هیچ عنوان صحیح نبوده و می‌بایست از بروز و ظهور آن ممانعت شود.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر یکشنبه در جلسه شئونات فرهنگی با موضوع دهه فجر و ایام فاطمیه در اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع از رویدادهای دینی مناسبت‌های غیرواقع تعریف می‌شود.

وی افزود: این اقدام برابر با افراطی‌گری است و به جای مناسبت سازی ایجاب می‌کند که در جامعه اسلامی به دنبال گرامیداشت و برگزاری مناسبت‌های موجود باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با انتقاد از ترویج هرگونه افراط‌ و تفریط در دین اسلام ادامه داد: از جمله اینکه گفته می‌شود دهه سوگواری فاطمیه که چنین دهه‌ای محلی از اعراب ندارد.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: تنها دهه‌ای که در عزاداری‌های دین اسلام و شیعیان تعریف شده، دهه اول ماه محرم است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت نیز در واقع الصاق جشن‌های میلاد حضرت امام رضا (ع) به حضرت معصومه است، ادامه داد: به هیچ عنوان دهه سازی و مناسبت سازی مورد قبول نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: در سال جاری نیز برنامه‌های ایام فاطمیه از سه روز مانده به شهادت تا روز شهادت برگزار می‌شود و به دلیل هم‌زمانی با دهه فجر ضروری است ادارات نسبت به برنامه‌ریزی مناسب برگزاری برنامه‌های هر دو رویداد اقدام کنند.

حجت‌الاسلام ستوده همچنین ادامه داد: انتظار می‌رود در فضاسازی و نصب بنرها نظرات شورای هیئت‌های مذهبی اردبیل در نظر گرفته شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات