۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۶۰۶
نماینده ولی فقیه در استان زنجان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پرداخت زکات

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما در حوزه پرداخت زکات، گفت: اغلب روستاییان اهل پرداخت زکات هستند.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه اعلان فعالیت‌ها مردم را تشویق به پرداخت بیشتر زکات خواهد کرد، اظهار داشت: در صورتی که صدا و سیما در این زمینه فعالیت کند، می‌توان از ظرفیت‌ها بهتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلفی در استان در حوزه زکات وجود دارد که باید از آنها استفاده شود، تصریح کرد: در این بین اطلاع‌رسانی صدا و سیما موجب تشویق مردم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه غالب روستاییان و قریب به 90 درصد آنها زکات خود را می‌پردازند، افزود: اعتمادسازی بین مردم موجب پرداخت بیشتر زکات خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه بیان احکام از سوی یک روحانی موثر خواهد بود، اضافه کرد: روحانیون باید با توجیه مردم در ترویج فرهنگ زکات تلاش کنند.

در ادامه نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل نیز در راستای ترویج فرهنگ زکات اقدامات متعددی را انجام داده است، تصریح کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی استان با ظرفیت‌های تبلیغی در خدمت دین هستند.

حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری با بیان اینکه یکی از مقوله‌های مهم زکات است، افزود: در این راستا یکی از  موضوعات مورد توجه مباحث فقهی است که باید بیشتر دیده شود و دیگر اینکه نهضت احیا و ترویج زکات باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا در توصیه‌ها و منشورهای تبلیغی به صورت مستمر اقدام شده است چون یک ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات