۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۵۷۳۱
حجت الاسلام حسینی کوهساری مطرح کرد؛

حوزه های علمیه پیشگام عرصه شهادت و ایثارگری

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه همواره در زمینه فرهنگ شهادت و ایثارگری، ظلم ستیزی و فعالیت های بین المللی پیشگام بوده اند.
حجت الاسلام حسینی کوهساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی که در سومین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن قدس مجتمع عالی آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه این کنگره تا نوزدهم دی به کار خود ادامه می دهد، گفت: هدف کنگره این است که در یک دهه به تجلیل بیش از یک هزار شهید روحانی استان قم با برگزاری برنامه های متنوع بپردازد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اینکه کنگره شهدای روحانی استان قم در نهم دی با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد، اظهار داشت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تجلیل از خانواده معظم شهدای روحانی جبهه مقاومت، برگزاری محفل شعر با عنوان شبی با ستارگان، تجلیل از روحانیون ایثارگر و برگزاری مراسم میثاق با شهدا از جمله برنامه های این کنگره است.

وی افزود: افتتاحیه المپیاد ورزشی جام شهدای روحانی، برگزاری محفل نکوداشت شهدای روحانی استان قم، برگزاری یادواره شهیده های طلبه؛ تجلیل از مادران، خواهران و همسران شهدای روحانی، غبارروبی حرم مطهر با حضور خانواده معظم شهدای روحانی و دیدار با رهبر معظم انقلاب در نوزدهم دی از جمله برنامه های دیگر کنگره شهدای روحانی استان قم است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: حرکت روحانیون در همه عرصه ها اعم از جبهه های حق علیه باطل و جبهه مقاومت اسلامی نمادی از یک امتداد تاریخی به زندگی نورانی اهل بیت(ع) است و باید گفت که این مسیر ادامه خواهد یافت تا زمانی که به دولت ظهور متصل شود.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تأکید کرد: شهدای روحانی به ویژه شهدای روحانی مدافع حرم به همگان نشان دادند که حوزه های علمیه همواره در زمینه فرهنگ شهادت و ایثارگری، ظلم ستیزی و فعالیت های بین المللی پیشگام بوده و در زمینه نشر معارف دینی مرزهای جغرافیایی را نادیده انگاشته اند./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات