۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۰۶۶
نماینده الازهر:

بیش از یک میلیون مسلمان میانماری در انتظار مرگ یا کشته شدن هستند

نماینده الازهر در پیامی نگرانی این دانشگاه اسلامی را از اوضاع نا بسمانان و خطرناک انسانی مسلمانان میانمار اعلام کرد.
عباس شومان نماینده الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عباس شومان نماینده الازهر روز گذشته در سخنان خود در برنامه آخر النهار تلویزیون مصر ضمن اشاره به اسفبار بودن وضعیت مسلمانان میانمار گفت: هیچ جمله ای نیست که بتواند میزان فاجعه موجود در میانمار را بیان کند.

وی افزود: اکنون یک میلیون و دویست هزار مسلمان روهینگیا در انتظار مرگ از گرسنگی یا کشته شدن هستند و آنها از پایین ترین امکانات برای زنده ماندن نیز محروم هستند و بالاترین آرزوی آنها این است که بتوانند زنده بمانند و جهان اسلام نیز آنها را به حال خود رها کرده و ما از جهان می‌خواهیم برای نجات این مسلمانان و حل مشکل آنها بر اساس ملاک های انسانی، اقدامی انجام دهد.

الازهر تبریک میلاد مسیح(ع) به مسیحیان را جایز می‌داند

عباس نماینده الازهر در گفتوگوی تلویزیونی در برنامه آخر النهار در تلویزیون مصر گفت: برگزاری جشن میلاد حضرت مسیح از سوی قبطی های مصر مسأله ای است که از دیرباز مورد قبول الازهر بوده و حتی مسؤولان الازهر و تمام مسؤولان مصر سالیانه به کلیسا رفته و این عید را به رهبران مسیحی تبریک گفته اند.

وی افزود: تمام سخنان مسؤولان الازهر در این زمینه بیانگر این واقعیت است که مسلمانان همان گونه که جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) را برگزار می‌کنند در سالروز میلاد حضرت مسیح نیز جشن می‌گیرند و این روز را به مسیحیان تبریک می‌گویند.

نماینده الازهر ادامه داد: سخن گفتن در این رابطه موجب اتلاف وقت است، زیرا این مسأله نزد ما روشن است و هیچ شبهه ای در آن نیست و بر این باوریم خداوند به ما دستور داده با مسیحیان مهربان و نیکوکار باشیم و تبریک گفتن به آنها نیز از این باب است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات