۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۶۱۰۰

مراسم بزرگداشت آ‌یت الله انصاری شیرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله یحیی انصاری شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله انصاری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله یحیی انصاری شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم امشب با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات ابراهیم امینی، محمدمهدی میرباقری، حسن عالمی، عباس کعبی، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی و میرتاج الدینی، مسؤولان استان قم و جمعی از اساتید و بزرگان حوزه از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله انصاری شیرازی را گرامی داشتند و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی عضو هیأت امنای مرکز خدمات حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: حضرت می فرماید میراث گرانبهای دانش واقعی خشیت از مقام و عظمت خداوند متعال است، حضرت تأکید کردند کسی که سواد و تحصیلات دارد اما از خشیت برخوردار نیست عالم به شمار نمی رود.

وی عنوان کرد: ممکن است کسی عالمانه مسأله علمی را بررسی کند اما دارای خشیت الهی نباشد، فخر رازی انسانی بسیار عالم و دانشمند بود اما از خشیت محروم است، دانستن تنها کفایت نمی کند بلکه انسان باید دارای خشیت باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: راه یافتن به کمال محصول خشیت بوده و خشیت میراث علم است که مربوط به عالم ربانی می شود، هر اندازه معرفت انسان بیشتر باشد باید مقام خشیت او نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به خدمات علمی، اخلاقی و دینی مرحوم آیت الله انصاری شیرازی اضافه کرد: این شخصیت بزرگ همواره نسبت به تربیت شاگردان اهتمام داشت و سعی می کرد که معارف دینی را در جامعه ترویج دهد./1323/

ارسال نظرات