۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۴۶۱۱۵

جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت امام علی مشرف شدند

جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی و روسی به زیارت بارگاه امیرالمومنین علی (ع) مشرف شدند و با مسؤولان آستان مقدس علوی دیدار کردند.
جمعی از مستبصران آلمانی، هلندی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مستبصران آلمانی و هلندی به همراه حجت الاسلام شیخ مهدی القرشی مسؤول مرکز قرآنی و دینی امام حسن مجتبی (ع) به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی (ع) مشرف شدند و با محمد حسن رزوقی رییس شورای مدیریت آستان مقدس علوی دیدار و گفت‎وگو کردند.

محمد  حسن رزوقی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به زائران حرم امیرالمومنین علی (ع) گزارش مختصری از طرح‎های مختلف بازسازی آستان مقدس علوی خدمت مستبصران خارجی ارائه کرد.

حجت الاسلام شیخ القرشی نیز در این دیدار گفت: سرپرست کاروان مستبصران کشورهای آلمان و هلند حاج مهدی محمد غونجی است که مسؤولیت این گونه سفرها را برعهده دارد.

وی افزود: این مستبصران فعالیت‎های فرهنگی بسیاری در جهت احیا و نشر فرهنگ و علوم اهل بیت (ع) دارند و همچنین دارای حسینیه و مراکزی هستند که مراسم‎ و مناسبات دینی در آن برگزار می‎شود.

مستبصران آلمانی و هلندی تشرف به زیارت حرم امام علی (ع) را مایه افتخار دانستند و از استقبال و پذیرایی گرم مسؤولان آستان مقدس علوی تقدیر و تشکر کردند.

یکی از شهروندان روسی به مذهب تشیع تشرف یافت

داریا سر گیونا یکی از شهروان روسیه ضمن سفر به شهر نجف در جوار بارگاه امام علی (ع) در حضور جمعی از مسؤولان آستان مقدس علوی نظیر محمد حسن رزوقی، حجت الاسلام شیخ عبدالساده الجابری و علی الشرع به مذهب تشیع تشرف یافت.

علی الشرع مسؤول امور دینی آستان مقدس علوی در این باره به خبرنگاران گفت: این شهروند روسی پس از آنکه مختصری از مبانی دین مبین اسلام برای او توضیح داده شد مقابل حرم امیر المومنین علی (ع) و در کنار باب الدخول شهادتین را گفت.

وی افزود: مسؤولان آستان مقدس علوی نیز عقد این شهروند روسی را با شوهر عراقیش به نام احمد الزهیر که نقش بسیار اساسی در تبیین مبانی اسلامی و فضائل اهل بیت (ع) در دانشگاه‎های روسیه دارد، جاری و هدایای را نیز به آنان اهدا کردند.

همچنین یکی از مستبصران روسی به زیارت حرم امام علی (ع) مشرف شد و مورد استقبال بخش بانوان آستان مقدس علوی قرار گرفت.

این مستبصر روسی هدف از سفر به عراق را زیارت بارگاه امیرالمومنین علی(ع) اعلام کرد و بیان داشت که جهانیان باید با این مکان مقدس و بی نظیر و جایگاه زن در اسلام آشنا شوند./994/ب901/ف

ارسال نظرات