۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۴۶۲۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد؛

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ۷ منطقه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در هفت منطقه شهر زنجان خبر داد.
حجت‌الا‌سلام صفی‌یاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اظهار کرد: زنجان یکی از سه استان پایلوت در زمینه شناسایی آسیب‌های اجتماعی است که این طرح با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آسیب‌های اجتماعی به زلزله تعبیر کرده‌اند و فرموده‌اند که اگر پیشگیری از آن به موقع انجام نشود، صدمات جبران‌ناپذیری دارد، تصریح کرد: در همین زمینه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در اسلام‌آباد، بیسیم، نجف‌آباد، گولجیک آباد، کوی شهدا، سایان، خان‌دره طرح آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اعتیاد، فقر فرهنگی و معنوی، فساد اخلاقی، خشونت و قانون‌گریزی، حاشیه‌نشینی و طلاق پنج عنوان آسیب‌های کلی اجتماعی است که به کل بدنه مدیریتی استان‌ها ابلاغ و بر اساس آن برنامه‌ها در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی محافل انس با قرآن کریم در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: محافل انس با قرآن کریم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) اسلام آباد، چهارده معصوم (ع) کوی چمران، مسجد جامع کوی سایان، مسجد چهارده معصوم (ع) بیسیم نجف آباد، مسجد ثارالله کوی شهدا، مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کوی فاطمیه، مسجد حضرت رقیه (س) کوی وحدت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این محافل از اول دی‌ماه آغاز شده است، اضافه کرد: برگزاری این محافل تا 22 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روند برگزاری این محافل مسابقاتی نیز برگزار و به نفرات برنده جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن کریم پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، گفت: این برنامه برای عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، توانمندسازی اقشار متعدد در مناطق مختلف، طرح پیوندهای ارتقای عاطفی، هسته‌های تخصصی جوان، حمایت از مشاوره دینی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری بوستان‌های معرفت طبق سطح‌بندی و طبقه‌بندی مشخص، تعظیم شعائر دینی، تغذیه فکری و محتوایی مستمر، طرح شکوفه‌های قرآنی، راه‌اندازی و حمایت خانه‌های قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جشنواره‌‎های فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات