۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۶۲۴۴
امام جمعه قائمیه:

هیچ خواسته‌ای در فضای ناامن تامین نمی‌شو‌د

امام جمعه قائمیه گفت: در فضای ناامن هیچ خواسته‌ای تامین نشده و خسارت‌های فراوان به مردم و جامعه تحمیل می‌شود.
حجت‌الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین انصاری با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: اعتراض به سوء مدیریت‌ها، ناکامی‌های اقتصادی و مشکلاتی همچون بیکاری و سختی معشیت حق طبیعی مردم است و مسؤولان باید صدای معترضان و دلیل اعتراض را بشنوند و برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه  اصل مشکلات و مطالبات به حق مردم نباید نادیده گرفته شود گفت: گلایه‌های منطقی مردم همیشه باید از زبان عناصر مرجع و معتمد مخصوصا ائمه جمعه مطرح شود و مسؤولان نیز باید جوابگوی مطالبات باشند و مردم را امیدوار کنند.

امام جمعه قائمیه اعتراضات و تجمعات را یک امر کاملا طبیعی در تمام کشورهای دنیا عنوان کرد و افزود: چگونگی بیان تجمعات و اعتراض‌ها و تحقق آن بسیار مهم است و مردم باید مطالبات و شکوه‌های خود را از طریق قانون و مسالمت‌آمیز حل کنند.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: وسیله اعتراض و طرح مطالبات، آشوب و اغتشاش نیست و در فضای ناامن هیچ خواسته‌ای تامین نشده و خسارت‌های فراوان به مردم و جامعه تحمیل می‌شود.

امام جمعه قائمیه آشوب‌گران و اغتشاش‌گران را متفاوت از ناراضیان وضعیت سخت اقتصادی و معظلات معیشتی دانست و اظهار داشت: باید ماهیت این افراد و عقبه آنان را به درستی بشناسیم اینها بازیگران نقشه دشمنان ما هستند و قرارگاه اصلی این اغتشاشات مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی با مشورت پیر استعمار انگلیس خبیث است.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض با آشوب و ایجاد نا امنی متفاوت است افزود: اغتشاش‌گران اموال عمومی را به آتش کشاندند و پرچم ایران را به عنوان نماد ملی آتش زدند و به حسینیه‌ها و مساجد حمله‌ور شدند؛ شعار‌های ساختار شکن سر دادند و قرآن را سوزاندند و چه جنایت‌ها که نکردند، آیا این‌ها معترضان به دولتند یا مخالفان انقلاب؟

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با درایت و بصیرت لازم دست‌های مرموز پشت صحنه فتنه‌ها را دیدند و همچون گذشته دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را ناکام و مایوس کردند.

امام جمعه قائمیه با تشکر از نیروهای صبور و مقاوم انتظامی، بسیجیان، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(ع) در سازمان اطلاعات که در کنترل اوضاع تلاش کردند گفت: از مردم انقلابی، عاشقان امام و ولایت که با حضورشان در صحنه در محکومیت فتنه بساط فتنه‌گران و آشوبگران را برچیدند نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این روزها موعد مچ‌گیری و بازخوانی کارنامه عملکرد مسؤولان در دولت، مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادهای کشور نیست بلکه باید با درایت و بصیرت به صف‌بندی دشمنان توجه کنیم؛ در یک سو انقلابیون و دوستداران نظام اسلامی و ایرانیان سرافراز قرار دارند و در جبهه مقابل ضد انقلابی‌ها و سلطنت طلب‌ها و تکفیری‌ها و اربابان خارجی شان هستند.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه تلاش کنیم با تقویت وحدت و انسجام اجتماعی هر چه سریعتر کشور و افکار عمومی را آرام نگه داریم افزود: رهبرمعظم انقلاب تذکرات لازم را از زبان مردم به مسوولان خواهند داد و مسوولان نیز در روند مدیریت کشور دقت نظر بیشتر خواهندداشت./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات