۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۴۷۵۰۳
علمای جهان اسلام:

ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی به صدا درآمده است

علمای جهان اسلام خاطرنشان کرد که وعده‎های خداوند متعال در پیروزی جبهه حق به زودی محقق می‎شود و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.
نابودی رژیم صهیونیستی نابودی رژیم صهیونیستی نابودی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ سعید ابوناصر از اعضای جریان الجهاد اسلامی فلسطین در گفت‎وگو با خبرنگاران بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در برابر مستکبران و دشمنان این دین الهی تاکید کرد و گفت: اگر علمای اسلام گردهم بیایند و متحد شوند وعده خداوند یعنی پیروزی بر مستکبران و دشمنان محقق می‎شود زیرا دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی توانایی مقابله و رویارویی با آنان را ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در سوره الاسراء وعده نابودی دشمنان را داده است، افزود: طبق آنچه که خداوند سبحان وعده داده است، رژیم صهیونیستی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست و حتی متفکران و کارشناسان صهیونیست نیز به این مساله رسیده اند، به همین علت درپی مسیر برای نجات خود هستند.

این عضو جریان الجهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: گردهمایی و اتحاد علمای اسلام موجب می‎شود که نقشه‎های دشمنان برای ایجاد اختلاف و فتنه مذهبی میان مسلمانان با شکست مواجه شود.

فلسطین قلب امت اسلامی است

باباحیدر از علمای اهل تسنن مالی، فلسطین را موضوع اصلی و اول جهان اسلام دانست و بیان داشت: هر چقدر که کشورهای اسلامی و عربی به مسائل دیگر مشغول شوند از قضیه اصلی امت اسلامی یعنی فلسطین دور خواهند شد.

وی تاکید کرد که فلسطین قلب امت اسلامی است و اگر قلب از بین برود، سایر اعضای بدن نیز از کار خواهند افتاد.

این عالم اهل تسنن ادامه داد: دشمنان برای نابودی اسلام دو غده سرطانی را در علیه مسلمانان ایجاد کردند. رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی از بیرون مسلمانان را تحت فشار قرار می‎دهد و وهابیت به عنوان غده سرطانی دوم به داخل بدن امت اسلامی نفوذ کرده است. رژیم صهیونیستی با ارتش و نیروهای نظامی خود و وهابیت با تشکیک و فریب اذهان، امت اسلامی را تهدید می‎کنند.

وی اضافه کرد: علمای اسلام بدون در نظر گرفتن اختلافات میان خود در زمینه‎های مختلف و جزئی باید وحدت خود را حفظ کنند تا بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

علمای اسلام باید مسلمانان را از ظلم و ستم نجات دهند

محمد بن بریک از علمای صوفیه الجزایر نیز خاطرنشان ساخت: اجتماع علمای اسلام تحت هر عنوان یک اقدام مثبت و پسندیده‎ای است که می‎توانند یکدیگر را به خوبی بشناسند و در رابطه به اهداف اصلی امت اسلامی به گفت‎وگو بنشینند.

وی تاکید کرد که علمای اسلام نباید اجازه دهند که به مسلمانان در هر نقطه از جهان که باشند نظیر روهینگیا، پاکستان، آفریقا و فلسطین ظلم و ستم شود.

همچنین فهیم الشافعی مدیر مرکز فرهنگی و اسلامی روسیه گفت: دولت و مردم روسیه اهتمام جدی در وحدت اسلامی دارند و در این راستا جلسات و همایشهای مختلفی نیز برگزار کرده اند.

روسیه مدافع مردم مظلوم فلسطین است

وی با اشاره به مشارکت روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه خاطرنشان ساخت: روسیه ده‎ها سال است که در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی فعالیت می‎کند.

مدیر مرکز فرهنگی و اسلامی روسیه عنوان کرد: دولت و مردم روسیه به حق مردم فلسطین معترف هستند و مقاومت را حق ملت کشورهای منطقه برای دفاع از فلسطین می‎دانند.

فیصل حسین حسن رییس اتحادیه جوانان صوفیه چاد از کشورهای آفریقای مرکزی بیان داشت: ملت چاد اعم از مسیحی و مسلمان از ملت مظلوم فلسطین به عنوان یک مساله انسانی و دینی در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‎کنند.

کشورهای اسلامی، فلسطین را فراموش کرده‎اند

وی افزود: کشورهای اسلامی با مشکلات مختلفی نظیر تروریسم و افراط دست و پنجه نرم می‎کنند و مساله اساسی و اصلی جهان اسلام که فلسطین باشد را فراموش کرده‎اند بنابراین علمای دین با برگزاری گردهمایی و همایش‎های باید این مساله مهم را بار دیگر احیا کنند.

رییس اتحادیه جوانان صوفیه چاد تاکید کرد که فلسطین و پایتخت آن یعنی قدس به زودی از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد می‎شود.

وی اظهار داشت: افکار منحرف و افراطی تروریست‎ها در کشورهای اسلامی و عربی نفوذ کرده و کشور چاد نیز از این افکار مصون نمانده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک امت اسلامی است

محمد کروم از فعالان سیاسی مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک امت اسلامی دانست و گفت: هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را محکوم می‎کنیم و امکان ندارد که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و برادر خود بدانیم.

وی تاکید کرد که کشورهای عربی و اسلامی نباید دست‎هایش را در دستان رژیم صهیونیستی بگذارند زیرا این رژیم جنایتکار به زودی نابود خواهد شد.

این فعال سیاسی مصری تصریح کرد: کشورهای اسلامی و عربی به خوبی می‎دانند که رژیم صهیونیستی دشمن مسلمانان است بنابراین باید آن را از قلب امت اسلامی ریشه کن کنند.

مقاومت تنها راه خروج از بحران منطقه است

محمد هشام سلطان نائب رییس اتحادیه علمای شام در اردن گفت: مسلمانان باید بدانند که هیچ راه برای خروج از بحران و مشکلات منطقه جز مقاومت وجود ندارد. امت اسلامی باید با مقاومت اراضی اشغالی را از چنگال رژیم صهیونیستی خارج کنند.

وی ادامه داد: مقاومت فقط به مسائل نظامی اختصاص ندارد بلکه مقاومت دارای شاخه‎های مختلفی نظیر اجتماعی، رسانه‎ای، دینی و اقتصادی است که باید اکنون وارد میدان شوند تا بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم زیرا دشمن امت اسلامی قوی، حیله گر و دارای پشتوانه مالی بسیار است.

نائب رییس اتحادیه علمای شام در اردن عنوان کرد: امت اسلامی نباید دشمن را ضعیف بشمارد بلکه باید زیر پرچم واحد از همه ظرفیت‎های خود برای مقاومت در برابر دشمن مشترک بهره ببرد.

یهودیان ترسو، فاسد و دشمن امت اسلامی هستند

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم یهودیان را انسان‎های ترسو توصیف کرده است و طبق ادله قرآنی و تاریخی دشمنی یهودیان با مسلمانان به چند دهه اخیر باز نمی‎گردد بلکه ریشه تاریخی دارد و از زمان ولادت پیامبر اعظم (ص) این دشمنی به صورت پنهان و آشکار شروع شد.

محمد هشام سلطان ادامه داد: یهودیان بزرگ‎ترین مفسدان روی زمین هستند و فسدانشان فقط در فلسطین نیست بلکه در سراسر جهان اسلام به اقتدامات خرابکارانه و مفسدانه می‎پردازند.

مازن شریف رییس اتحادیه علمای صوفیه در تونس گفت: اگرچه وحدت سیاسی میان کشورهای عربی و اسلامی دشوار است ولی مردم این کشورها می‎توانند در زمینه‎های دیگر نظیر دینی با یکدیگر متحد باشند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی موجود پیرامون رژیم صهیونیستی و شکست‎های متوالی آن در نبردهای مستقیم و غیر مستقیم باید اعلام کنیم که زمان نابودی این رژیم بسیار نزدیک شده است و به زودی شاهد آزادی فلسطین خواهیم بود.

پیروزی ملت یمن نزدیک است

رییس اتحادیه علمای صوفیه در تونس گفت: به منافقان، خائنان، خضوع و خشوع کنندگان در برابر رژیم صهیونیستی و کسانی که مردم مظلوم یمن و سایر کشورهای اسلامی و عربی را به خاک و خون کشیده‎اند می‎گویم که همان طور خداوند متعال وعده داده است، پیروزی به اهل حق تعلق دارد.

فتحی حجازی استاد دانشگاه الازهر مصر با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت: هیچ فرقی میان مسلمانان وجود ندارد و میان آن کسی که به خداوند متعال در شرق زمین و آن کسی که در غرب زمین ایمان آورده است، برتری وجود ندارد بنابراین همه مسلمانان باید تحت پرچم علما جمع شوند و علما نیز تحت پرچم سید الانبیا حضرت محمد (ص) گردهم بیایند. پیامبر اعظم (ص) یارانش را از میان طوائف و اقشار مختلف مکه و مدینه انتخاب و متحد کرد و ما نیز به عنوان پیروان سیره رسول اکرم (ص) باید در این روزها بیش از هر زمان دیگر متحد شویم.

وی اضافه کرد: بنی اسرائیل از زمانی که خلق شدند تا اکنون دشمن خدا هستند و خداوند متعال در قرآن کریم آن‎ها را لعن کرده است.

وی به نقش مصر در حمایت از فلسطین اشاره کرد و گفت: مصر با وجود دانشگاه الازهر و علمای آن از نقش تاثیر گذاری در جهان اسلام برخوردار و علمای الازهر نیز بیش از هزار سال در مسائل علمی و جهاد اسلامی پیشتاز هستند. /994/ب914/ف

ارسال نظرات