۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۴۷۵۱۹

استفاده میانمار از اسلام‌هراسی برای توجیه جنایات

حکومت میانمار همسو با استفاده از موج اسلام‌هراسی در غرب، سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا را توجیه می‌کند و عده زیادی نیز ادعاهای آن را می‌پذیرند.
میانمار روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت میانمار ده ها سال است که با اقلیت‌های دینی می‌جنگد. آن‌ها در سطوح مختلف حقوق بشر را نقض کرده و این کار را در حق اقلیت‌های مختلف به ویژه مسلمانان روهینگیا انجام داده‌اند.

پزشکان بدون مرز از کشتار بیش از 8 هزار مسلمانان روهینگیا تنها در یک ماه خبر می‌دهند که بیش از 1200 نفر آن‌ها کودکان زیر 5 سال بوده‌اند.

پرتاب کردن کودکان، سوزاندن خانواد‌ها در خانه‌هایشان، تجاوز و قتل شیوه‌‌های از بین بردن این مسلمانان بوده است.

چنین جنایت‌هایی گرچه اعتراضات جهانی گسترده‌ای را به همراه داشت اما دولت میانماربا استفاده از ترس غربی‌ها از «تروریسم اسلام‌گرا» و این حقیقت که اقلیت روهینگیا مسلمان هستند، سرکوب آن‌ها را توجیه می‌کند.

استفاده از عبارت‌هایی مانند «مذاکره با تروریست‌ها جزو سیاست‌های ما نیست» و یا کلماتی مانند «شورشیان» و «افراط‌گرایان» برای این مقصود به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری به راحتی فراموش کرده‌اند که این اولین بار نیست که دولت میانمار چنین جنایاتی را علیه اقلیت روهینگیا و دیگر گروه‌های دینی مرتکب می‌شود.

جهانیان باید بدانند که متهم کردن مسلمانان روهینگیا به تروریسم و شورش تنها بهانه‌ای از سوی دولت میانمار برای توجیه سرکوب جنایت‌بار این اقلیت دینی است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات