۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۴۸۶۳۹
معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پیشرفت چشم گیر پژوهش و میزان مقالات ارائه شده از سوی طلاب

علیزاده با اشاره به پیشرفت پژوهش و افزایش میزان مقالات ارائه شده در مدارس علمیه آذربایجان غربی، گفت: با توجه به افزایش چشم گیر مقالات ارائه شده در حوزه علمیه استان می توان به توجه بیش از پیش مدارس علمیه به مقوله پژوهش و آموزش تحقیق محور اشاره کرد.
جعفر علیزاده پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه، جعفر علیزاده معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی عصر امروز در نشست جریان شناسی دین پژوهی و دین شناسی با اشاره به اهمیت مقوله دین و تبین معارف اسلامی، اظهار داشت: این نشست با هدف دانش افزایی اساتید معارف حوزه و دانشگاه برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف این نشست هم افزایی میان حوزه و دانشگاه و تعمیق آموزه های حوزه معارف دینی است، گفت: آشنایی با شبهات و مسائل روز و تقویت توان پاسخگویی به آنها در برگزاری این نشست علمی مورد توجه بود، از جمله محورهای مورد بررسی، توجه به مقوله اعتزال نو در جریان شناسی دین پژوهی است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت پژوهش و افزایش میزان مقالات ارائه شده در مدارس علمیه آذربایجان غربی، ابراز داشت: با توجه به افزایش چشم گیر مقالات ارائه شده در حوزه علمیه استان می توان به توجه بیش از پیش مدارس علمیه به مقوله پژوهش و آموزش تحقیق محور اشاره کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان مقالات علمی انتظار می رود مرحله استانی جشنواره علامه حلی در استان آذربایجان غربی برگزار شود، برگزاری این جشنواره در تقویت امر پژوهش در استان تأثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره محمد بن خلیلان و ارائه مقالات موفق در این جشنواره، افزود: شناخت نقاط قوت و ضعف معاونت‌های پژوهش و شناسایی زمینه‌های همکاری علمی و فرهنگی بین حوزه علمیه برادران و خواهران از عمده اهداف برگزاری جشنواره است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور 50 نفر از اساتید معارف دانشگاه و اساتید حوزه همراه بود، از برگزار کنندگان جشنواره محمد بن خلیلان با اهدای تقدیرنامه و هدیه ای تجلیل به عمل آمد./854/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات