۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۸۷۳۲
مدیر مرکز تخصصی نماز:

تمام انحرافات ریشه در بی توجهی به نماز دارد

حجت الاسلام آیتی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی صحیح نماز در بین نوجوانان و جوانان گفت: تمام انحرافات ریشه در بی توجهی به نماز دارد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تخصصی ائمه جماعات مدارس استان قم امروز در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز در این همایش با بیان این که در این مرکز دوره های مختلف آموزشی برای اقشار فرهنگی برگزار شده است، اظهار داشت: تا به امروز بیش از چهار هزار و هفتصد نفر آموزش دیده اند و تا پایان بهمن ماه همه مدیران مدارس متوسطه اول در سراسر کشور در دوره 16 ساعته شرکت کرده اند.

وی افزود: برای دانشجویانی که می خواهند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند در اردیبهشت ماه دوره ای با حضور هفت هزار نفر برگزار کردیم و در بهمن و اسفندماه نیز با همین تعداد دوره های جدیدی برگزار می کنیم.

مدیر مرکز تخصصی نماز بیان داشت: ارزش کار ائمه جماعات مدارس در انتقال معارف اهل بیت(ع) بسیار بالا است، چراکه در روایات ما تأکید زیادی بر توجه به نوجوانان و جوانان شده است.

وی با اشاره به این که در کار با نوجوان باید به ابزار تبلیغی نوین روز مجهز شویم، یادآورشد: بهترین محتوا بدون شک کلام خداوند و قرآن کریم است و خود قرآن از جمله در سوره لقمان نیز روش تبلیغ را بیان کرده است.

حجت الاسلام آیتی تأکید کرد: بخش دیگر بحث این است که از کجا شروع کنیم، برای فهم این بحث باید به اول اسلام برگردیم که متوجه می شویم اولین واجب الهی نماز است؛ حال ما می گوییم باید از نماز شروع کنیم چون در این واجب الهی عقاید، خداشناسی و بهترین معارف وجود دارد.

وی عنوان کرد: اگر نماز ضایع شده و نسبت به آن اهمال کاری شود، مطابق روایات ما انحرافات بعدی صورت می گیرد؛ بله فضاهای مجازی و امثال این موارد در انحراف جامعه نقش زیادی دارد ولی این مسأله زمانی صورت می گیرد که مساجد خالی باشند.

مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان این که ضایع کردن نماز مقدمه ورود در گناهان کبیره است، ابراز داشت: اگر بتوانیم نماز را به شیوه صحیح تبلیغ کنیم، نوجوان بیشترین بهره را در زندگی خود خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: این سؤال همواره مطرح است که چرا دانش آموزان در دوره دبیرستان توجه به نماز کمرنگ می شود؟ دلیل این مطلب این است شناخت عمیق از نماز در فرزندان خودمان ایجاد نکرده ایم به علاوه این که روحیه افتخار به دین را نیز تقویت نکرده ایم.

حجت الاسلام آیتی یادآور شد: روحیه دانش آموزان در این دوره استدلالی است، از این رو باید ارزش نماز و اهمیت آن را به صورت استدلالی و علمی بیان کنیم و اگر می خواهیم فرزندان ما از این آفت در امان بمانند باید از زیبایی های نماز و بعد از احکام آن بگوییم.

وی با تأکید بر این که بیان صرف احکام باعث سخت شدن نماز می شود، گفت: ابتدا از زیبایی های نماز شروع کنیم، اسرار نماز، فلسفه نماز، برکات نماز و مسائلی که به درد دانش آموزان می خورد بیان کنیم.

مدیر مرکز تخصصی نماز بیان کرد: نتوانستیم در روحیه جوانان و نوجوانان همان غیرتی را ایجاد کنیم که او نسبت به تیم فوتبال مورد علاقه اش دارد، بنابراین باید شیوه های نوین روز تلاش کنیم تا عشق و علاقه ای از این واجب الهی درون قلب ها ایجاد کنیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات