۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۴۸۸۵۱
روحانی لبنانی:

کوتاهی اعراب و مسلمانان و مسیحیان نسبت به فلسطین جایز نیست

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که کوتاهی اعراب و مسلمانان و مسیحیان نسبت به فلسطین جایز نیست.
شیخ علی الخطیب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه لبایا در بقاع غربی برگزار شد، گفت: ثبات سیاسی و اجتماعی و امنیتی لبنان باید مورد توافق همه لبنانی ها قرار گیرد و به هیچ کس اجازه تجاوز به این موارد داده نشود. 

وی افزود: پیشرفت نظام سیاسی همواره به محل اختلاف مبدل شده و لبنانی ها به این بهانه در دام جنگ اهلی قرار گرفتند که 15 سال طول کشید و صدها هزار قربانی و ویرانی و تخریب های فراوانی به همراه آورد.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان تصریح کرد: آنچه امروزه در حال رخ دادن است کودتایی برای اخراج یک وزنه ای در کشور به شمار می آید که خدمات فراوانی به لبنان ارائه داده و شهیدان زیادی برای آزادی کشور از لوث دشمن صهیونیستی و محافظت از ثبات داخلی تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: لبنانی ها از دولت انتظار دارند به آنان اهتمام ورزیده و حقوقشان را همانند برخی نظام ها با ظلم و ستم مورد تعرض قرار می دهند. بسیاری از شهروندان در کشورهای عربی به صورت غیرشرعی و غیرانسانی از وطن خود اخراج شده اند.

شیخ علی الخطیب از استمرار انتفاضه ملت فلسطین تقدیر کرد و ادامه داد: تا زمانی که چنین ملت شجاع و آزاده ای وجود داشته باشد که در برابر ظلم و سرسپردگی ایستاده اند، می توانیم نسبت به بازپس گیری حق اعراب و مسلمانان امیدوار باشیم.

وی تأکید کرد که جانفشانی و قهرمانی های ملت فلسطین به حمایت همه ملت ها و دولت ها نیاز دارد چرا که یاری مظلوم و مقابله با ظالم وظیفه ای انسانی و اخلاقی و دینی است.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان ساخت: به هیچ وجه جایز نیست اعراب و مسلمانان و مسیحیان نسبت به ادای وظیفه خود در یاری ملت فلسطین و نجات مقدسات از لوث یهودیان و برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف پس از بازگشت آوارگان به این سرزمین کوتاهی کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات