۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۴۸۹۰۲
آیت الله صدیقی:

یکی از برکات دینداری باز شدن گره های زندگی انسان است

امام جمعه موقت تهران گفت: از برکات دینداری، سعادت و باز شدن گره های زندگی انسان است؛ دین به انسان، برنامه و تکلیف در حد طاقت و قدرت پرواز می‌دهد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که پیش از ظهر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند متعال وحی، دین و دستورالعمل هایی را در اختیار ما قرار داد و انبیا و ائمه را فرستاد تا طرز تفکر، نحوه تعلقات و اعمال جوارحی خود را با نقشه الهی محقق کنیم.

وی افزود: هر کسی که از برنامه ها و اهداف الهی تبعیت کند، حیران و سرگردان نخواهد شد و به واسطه دین در تشخیص و عمل به وظیفه خود قرص و محکم خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: از دیگر برکات دینداری، سعادت و باز شدن گره های زندگی انسان است. پیامبر(ص) فرستاده شد تا چیزهایی که بر دوش ما انسان ها سنگینی می‌کند بردارد و انسان را سبکبال و سبکبار کند. دین به انسان، برنامه و تکلیف در حد طاقت و قدرت پرواز می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: انسان اسیر عادت‌هایی است که او را ذلیل و زمین‌گیر می‌کند. پیامبر اکرم(ص) با اقتداری که به متدینین داد توانستند از بت هایی که مدت ها آنها را می‌پرستیدند، از تعلقات نفسانی و عادت های زشت رهایی پیدا کنند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) آمد تا انسان را از اغلال افزون طلبی، حرص، خشم و تمام حب و بغض ها نجات دهد، گفت: بسیاری از افراد و حتی عالمان در علم خود گرفتار بیراهه و سوء عاقبت می‌شوند، انگیزه، عزم و اراده مسأله مرموزی است که نشان می‌دهد هر عالِمی، عامل نیست.

وی افزود: انسانی که آگاه و راه بلد باشد ولی زنجیر تعلقات دست و پای او را بسته باشد، به مقصد اعلی نمی‌رسد. امیال را انگیزه ها ایجاد می‌کنند و اگر در کنار هر علمی محبت و معرفت به خداوند متعال نباشد، آن علم سبب سقوط انسان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: حب و بغض در انسان ایجاد انگیزه می‌کند و علم راه را به او نشان می‌دهد. کسی که همواره در کنار ما خواهد ماند، خداوند است. اگر زندگی انسان در مسیر الهی باشد هیچ گاه گرفتار شقاوت نخواهد شد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه یکی دیگر از دستورات الهی یاد مرگ و یاد خداوند به واسطه تمرین، خلوت و محاسبه است، گفت: یاد مرگ غفلت را می‌زداید و یاد خدا به قلب جلا می‌بخشد. ترک گناه، حساسیت به خط قرمزهای شرع، پرهیز از مصاحبت با اهل غفلت، انس با انبیا، ائمه و قرآن سبب سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرماید اگر به گناهانت ادامه دادی و دیدی خداوند نعمت هایش را از تو نمی گیرد بدان گرفتار استدراجی. بعضی انسان ها با وجود اینکه در سختی حلال و حرام، بیماری و گرفتاری های مختلف هستند اما خداوند متعال به آنها آرامش و رضایت می دهد و شقی نخواهد شد./966/پ202/ب1

ارسال نظرات