۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۴۸۹۳۲
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

هدف دشمن تضعیف ولایت فقیه است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری هدف دشمن را زدن عمود خیمه وحدت مردم ایران یعنی ولایت فقیه دانست و گفت: برخی در داخل کشور هم همین مسیر را طی می‌کنند و در صدد تضعیف عمود خیمه هستند.
حجت الاسلام دولابی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جلسه سبک زندگی اسلامی و شاخصه‌ها و ارزش‌هایی که از نگاه قرآن زندگی مؤمن را از غیرمؤمن جدا می‌کند، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های اخلاقی مؤمن اهل الفت و دوستی بودن است که نقطه مقابل آن تفرقه و جدا شدن است.

وی با تاکید بر اینکه سند موجود برای اهل الفت بودن مؤمن در روایات رسیده از ائمه وجود دارد، افزود: این مهم در حوزه‌های مختلف از جمله خانواده و زندگی اجتماعی متبلور است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در زندگی اجتماعی بین مؤمنان انس و الفت برقرار است، تصریح کرد: الفت و رسیدگی به همسایه‌ها از شاخص‌های زندگی ایمانی است که در حال حاضر کمرنگ شده به طوری که همسایه‌های ساکن در یک مجتمع از حال همدیگر که نه، از اسم همدیگر هم بی‌خبر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی تفرقه را موجب عقوبت در این دنیا دانست و ادامه داد: خداوند متعال در قرآن فرموده تفرقه‌انگیزان با پیامبر هیچ نسبتی ندارند، خانواده و به تبع آن جامعه نیاز به آرامش و الفت دارد و در صورت نداشتن این دو مؤلفه، زندگی تبدیل به جهنم می‌شود.

وی زندگی در جامعه بدون آرامش حتی با برخورداری از نعمت را سخت عنوان کرد و گفت: چنانکه حضرت علی (ع) عاقبت تفرقه را هشدار داده و فرموده است که عاقبت تفرقه خلع لباس کرامت است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در آیه 12 سوره مائده فرموده است که برای بنی اسرائیل 12 پیامبر قرار دادیم و گفتیم که اگر با آن‌ها همراه باشید خداوند شما را کمک خواهد کرد، ادامه داد: در آیات بعدی همین سوره با اشاره به پیمان شکنی مسیحیان و یهودیان به مسلمانان در مورد پیمان شکنی و فاصله گرفتن از اولیای خدا هشدار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه در کشور دیدگاه‌های مختلفی بیان می‌شود که یکی از آن‌ها کنار گذاشته شدن دین به ازای ایجاد اتحاد و انسجام در جامعه است، ابراز کرد: این افراد می‌گویند که همه انسان هستیم که باید از آن‌ها پرسید در دنیای سکولار کنونی انسجامی مشاهده می‌شود؟ و آیا نمی‌بینید که امریکا کشورهای کوچکتر را چه طور می‌بلعد، و اگر اتحاد درون امریکا را مثال می‌زنید، دلایلی دارد، ولی باید متوجه بود که آنانی که دین را کنار گذاشتند از درندگان وحشی‌تر شدند و هر کجا زورشان رسید خون‌ها بر زمین ریخته و جنایت‌ها کردند که نمونه فعلی آن در یمن دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: در قرآن آمده است، خداوند پیامبران را فرستاد تا با حاکمیت کتاب آسمانی جلوی اختلاف و تفرقه گرفته شود و راه جلوگیری از اختلاف حاکمیت کتاب آسمانی است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کتاب آسمانی و اولیای الهی در جامعه محوریت پیدا کردند آن وقت است که می‌توان به اتحاد و انسجام خوشبین بود چنانکه در سوره آل عمران آیه 103 آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی افزود: عنصر اتصال به خداوند کتاب آسمانی و چتر ولایت است که به جامعه وحدت می‌دهد و امتی که زیر چتر ولایت جمع شوند اتحاد پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 40 سال است که کشور زیر چتر ولایت امام زمان (عج) جمع شده است، که فرمود در زمان غیبت دستتان را در دست ولی فقیه بگذارید، ابراز کرد: به یمن این همراهی است که کشور ما در امنیت قرار گرفته است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری به ناامنی‌های موجود در کشورهای همسایه اشاره و تاکید کرد: در شرایطی که دشمن دندان تیز کرده برای پاره کردن جمهوری اسلامی، به یمن چنگ زدن به ولایت فقیه، خداوند آرامش و امنیت را به ما عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی محور اتحاد کشور را طی 40 سال گذشته ولی فقیه و ایمان به خدا اعلام کرد و افزود: این مهم عنصری است که دشمن هم دست روی آن گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از مطالبات به حقه مردم طی چند هفته گذشته موج سواری کرد، گفت: دشمن با سوار شدن بر بستر ایجاد شده توسط معترضان باطن خود را نشان داد که از جمله آن‌ها حمله به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عبادی و مراکز دینی و حوزه علمیه بود که معنی آن آگاهی آن‌ها از نقطه قوت ما است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری هدف دشمن را زدن عمود خیمه وحدت مردم ایران یعنی ولایت فقیه دانست و افزود: برخی در داخل کشور هم همین مسیر را طی می‌کنند و در صدد تضعیف عمود خیمه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه برخی از مسؤولان با وجود در اختیار داشتن بودجه مردم را تشویق و ترغیب به انتقاد از همه از جمله امام زمان هم می‌کنید، تصریح کرد: معنی آن این است، که از رهبر هم انتقاد کنید که قصد آن‌ها تضعیف ستون خیمه وحدت انقلاب و کشور است و جالب اینکه برخی از افرادی که چنین سخنانی را می‌گویند هیچ انتقادی را نسبت به خود بر نمی‌تابند و منتقد را با بدترین برچسب‌ها مواجه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امکانات و مقدرات کشور در اختیار برخی از افراد قرار دارد و بعد ناجوانمرانه انتقادات را متوجه ستون خیمه اتحاد می‌کنند، ابراز کرد: مردم به ویژه نیروهای انقلابی باید متوجه باشند که آرامش و امنیت موجود در کشور در گرو ولایت است، کما اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری آرامش را در کشور ایجاد می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سالیان آینده در مورد عملکرد مقام معظم رهبری قضاوت خواهد شد که ایشان چگونه کشور را در اقیانوس توفان زده مدیریت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی دیگر عامل دیگر الفت را ایمان به خدا دانست و تصریح کرد: خداوند دل‌های مردم را به هم الفت داد، کما اینکه این الفت و گره شدن دل‌ها با هیچ امکاناتی محقق نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه بی ایمانی مردم را به جان هم می‌اندازد، گفت: من بارها در مورد فعالیت کانال‌هایی که علیه خدا، پیامبر و اولیای الهی فعالیت می‌کنند، هشدار دادم و پاسخی که داده شد این بود که باید آزادی باشد که مفهوم آن تسخیر دل جوانان ما توسط شیطان و تسلط بیگانه بر جان مردم ما است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر کسی دین داشته باشد اجازه تسلط بیگانگان را در فضای مجازی نمی‌دهد، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است و فاصله گرفتن از دین در جامعه‌ای که زمینه تبلیغات ضد دین و ایمان فراهم شده بدیهی است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی تاکید کرد: اگر جامعه دینی از آسیب‌های موجود در فضای مجازی در امان نماند، حتما دچار تفرقه و اختلاف خواهد شد چرا که نسخه  آزادی غربی از آن جامعه‌ای است که دین در آن حضوری ندارند و دینداران در عزلت هستند و بی دینی در آنجا رواج دارد.

وی با بیان اینکه در جامعه دینی جوانان دنبال آرمان‌ و ارزش‌های دینی هستند، گفت: نتیجه مسموم شدن دل و جان جوانان در جامعه دینی تفرقه و اختلاف است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی را از زمینه‌های جدی برای آسیب وارد کردن به جامعه برشمرد و تصریح کرد: خدا نگذرد از کسانی که مسبب این جریان بودند و هشدارها را جدی نگرفته و فضای مجازی را در اختیار بیگانگان قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی توسعه ایمان و گزاره‌های ایمانی را راه‌کار اتحاد اعلام کرد، و گفت: الفت به دست نمی‌آید مگر اینکه سایه ایمان و محوریت اولیای خدا در جامعه جاری باشد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات