۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۹۴۰
رییس بسیج مردمی عراق:

عراق باید از تجربه بسیج مردمی در آینده استفاده کند

رییس بسیج مردمی عراق خاطرنشان کرد که مردم و دولت عراق باید از تجربه بسیج مردمی در آینده استفاده کنند.
فالح الفیاض رییس بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، فالح الفیاض رییس بسیج مردمی عراق امروز طی همایشی که تحت عنوان «بسیج پزشکان» در بغداد برگزار شد، گفت: بسیج مردمی پس از فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای مبارزه با جریان تروریستی داعش تشکیل شد و توانست نقشه‎های دشمنان برای فتنه طائفه را به شکست بکشاند و عراق را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

وی افزود: دولت و ملت عراق باید از بسیج مردمی در آینده این کشور استفاده کنند زیرا رمز پیشرفت و آبادانی این کشور داشتن روحیه جهادی، همکاری و همبستگی است.

فال الفیاض به نقش پزشکان در بسیج مردمی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پزشکان با عضویت در بسیج مردمی در میدان‎های نبرد حضور داشتند و به مداوای مجروحان می‎پرداختند و در واقع نقش تاثیرگذاری در پیروزی ملت عراق بر تروریسم داشتند.

ابومهدی المهندس نائب رییس بسیج مردمی نیز در این همایش بیان داشت: بسیج مردمی بیش از 60هزار رزمنده مجروح و 300هزار تن از مردم عادی که طی جنگ آسیب دیده بودند را مداوا کرد.

وی اضافه کرد: پزشکان بسیاری از مجروحان را درمان کردند و جان‎ رزمنده و مردم زیادی را نجات دادند و اگر آنان نبودند، بسیج مردمی نمی‎توانست جنگ را این گونه اداره و در آن پیروز شود.

نائب رییس بسیج مردمی اظهار داشت: انتقال مجروحان به بیمارستان‎های استان‎های مختلف نظیر بغداد در دوران جنگ بسیار دشوار بود بنابراین بسیج مردمی 30بیمارستان را در محل‎های مختلف تاسیس کرد.

بسیج مردمی عراق (الْحَشْدُ الشَّعْبي) مجموعه نیروهای شبه‌نظامی داوطلب عراقی که در سال ۱۳۹۴ش (۲۰۱۵م) برای مقابله با حملات داعش به شهرهای عراق سازمان‌دهی شدند. این سازمان، در پاسخ به دعوت دولت عراق و آیت الله سیستانی در نجف، در قالب نیرویی نظامی در کنار ارتش تشکیل شد. در این بسیج مردمی، نیروهایی از همه طوایف و قومیت‌های عراقی حضور دارند. /994/ب902/ف

ارسال نظرات