۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۴۹۰۰۷

برگزاری دوره‎های داستان نویسی و تربیت کودک در کربلا

دوره‎های داستان نویسی، تربیت کودک و نمایشگاه بین المللی کودکان در کربلا برگزار می‎شود.
بانوان آستان مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حضرت زینب (س) وابسته به آستان مقدس حسینی دوره داستان کوتاه نویسی با مشارکت 22 تن از نویسندگان و روزنامه نگاران عتبات مقدس برگزار کرد.

ساره محمد علی مدیر مرکز حضرت زینب (س) گفت: توجه به نویسندگان زن، کشف استعدادهای ادبی، ایجاد خلاقیت و افزایش سطح ادبی نویسندگان از اهداف برگزاری این دوره بود.

وی افزود: رجا بیطار از نویسندگان سرشناس لبنانی مسؤولیت برگزاری دوره داستان کوتاه نویسی را بر عهده داشت.

برگزاری دوره تربیت کودکان در آستان مقدس حسینی

همچنین مرکز خانواده مسلمان وابسته به آستان مقدس حسینی دوره تخصصی تربیت کودکان را ویژه علاقمندان و ثبت نام کنندگان در این دوره برگزار کرد.

رفاه مهدی الحکیم مدیر مرکز خانواده مسلمان در این رابطه به خبرنگاران گفت: شیوه رفتار با کودکانی که پدرانشان را از دست داده‎اند و نیازهای کودکان در دوران رشد از دیگر مباحثی است که در این دوره آموزش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: دوران کودکی یکی از دوران‎های مهم از نظر آموزشی است که نقش بسیاری اساسی در تشکیل شخصیت آنان در آینده دارد.

مدیر مرکز خانواده مسلمان اضافه کرد: هر جامعه‎‎ای اگر بخواهد به مراتب پیشرفت دست پیدا کند، باید به  آموزش و تربیت دانش آموزان توجه وافری داشته باشد.

بخش حمایت و رشد کودکان آستان مقدس حسینی از برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی ویژه کودکان در تاریخ 10 تا 17 فوریه 2018 میلادی (21 تا 28 بهمن ماه) برگزار می‎شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودک در کربلا

محمد الحسناوی رییس بخش حمایت و رشد کودکان آستان مقدس حسینی در این رابطه گفت: این نمایشگاه اختصاص به ناشران کودک در داخل و خارج از عراق دارد که محصولات خود را با موضوعات مختلف نظیر فرهنگی و تربیتی عرضه می‎کنند.

وی به شرایط شرکت در این نمایشگاه بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: شرکت کننده در هر نمایشگاه نباید بیش از دو نفر باشند، عدم فروش لوازم تحریر و ارسال نام کتاب، نویسنده و سال چاپ را به ایمیل (alhussini.mgz@gmail.com) از شرایط شرکت در نمایشگاه بین المللی کودک کربلا است.

رییس بخش حمایت و رشد کودکان آستان مقدس حسینی خاطرنشان ساخت: ساعت برگزاری این نمایشگاه از 9 صبح تا 12 و از 15 تا 20 شب (به وقت محلی عراق) است./994/ب901/ف

ارسال نظرات