۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۹۱۹۱
نایب‌ رییس شورای حوزه علمیه استان سمنان:

مشارکت مردم در حفظ انفال تقویت شود

نایب‌ رییس شورای حوزه علمیه استان سمنان گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی در حفظ انفال و منابع خدادادی مانند محیط‌زیست باید مد نظر مسؤولان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس امینی در دیدار بعدازظهر دوشنبه خود با مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به‌ضرورت تقویت مشارکت‌های مدنی در باب حفظ انفال خدادادی، تأکید کرد: باوجود محدودیت‌های منابع مالی و انسانی که در دولت وجود دارد، می‌طلبد اداره منابع طبیعی بخشی از کارهای خود را با مشارکت‌ مردم پیگیری کند.

وی همچنین افزود: این امر هم سبب ترویج فرهنگ نشاط و همکاری در بین مردم می شود و هم می‌تواند به نسل جوان جامعه درس استفاده صحیح و نحوه نگهداری از منابع خدادادی را بدهد.

امام‌جمعه شاهرود از مدیران منابع طبیعی خواست تا در مدارس، آموزش مراقبت از منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند و بیان داشت: بهترین سنین یادگیری و نهادینه کردن یک فرهنگ همان دوران ابتدایی است که منابع طبیعی می‌تواند با همراهی و همکاری آموزش‌وپرورش مروجانی را به مدارس اعزام و درباره ضرورت حفظ منابع طبیعی آموزش دهد.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه امروز تفهیم حقوق منابع طبیعی در قبال مردم باید در بین اقشار مختلف معنی شود، تأکید کرد: ما باید به مردم به گونه ای آموزش دهیم که کسی اجازه از بین بردن انفال را به خود ندهد و این رسالت مهم منابع طبیعی، محیط‌زیست و تمامی دستگاه‌های متصدی فرهنگ عمومی است.

نایب‌رییس شورای حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه حضرت امام علی (ع) می فرمایند «پرهیز از قطع درختان سرسبز بر طول عمر انسان می‌افزاید»، گفت: به نظر می‌رسد، انسان آنچه را خداوند به صورت سالم و پاک در اختیارش نهاده است، باید به شکلی درست و به نفع حیات بهره‌برداری کند و در پاک نگاه‌داشتن آن بکوشد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات