۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۵۱۵۲۶
امام جمعه اردبیل:

۱۹ ژانویه روز اصالت و هویت آذری‌های مسلمان است

امام جمعه اردبیل گفت: واقعه ۱۹ ژانویه روز اصالت، هویت و بازگشت به دامان تاریخ درخشان آذربایجان بود.
آیت الله سید حسن عاملی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 19 ژانویه «روز آذری‌های مسلمان جهان» در نگارخانه خطایی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: 19 ژانویه به جهانیان ثابت کرد که آذری‌ها در تمامی شرایط از اعتقادات و هویت‌های ریشه‌دار خود پا پس نخواهند کشید.

وی افزود: آذری‌ها ملت دارای تاریخ درخشان و ریشه‌دار بوده که با غیرت و تعصب مثال‌زدنی خود با وجود هجمه‌های متعدد نظامی و فرهنگی در تمامی آزمون‌ها با افتخار و سربلند ظاهر شده و اجازه تحریف تاریخ را به بیگانگان ندادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه باید در تمامی شرایط واقعیت و حقیقت را تکریم کرد، ادامه داد: روز آذری‌های مسلمان جهان باید در تاریخ ماندگار شود، چرا که این حادثه مانعی محکم در مقابل هر گونه تفرقه‌افکنی و تحریف تاریخ خواهد بود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: حقیقت حادثه 19 ژانویه را خیلی از افراد درک نکرده‌اند و باید برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی‌های‌لازم برای شناساندن و آشنایی نسل جوان با این حادثه و دیگر برنامه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان تبیین شود.

وی با تأکید بر اعتقاد و باورهای راستین آذری‌ها و ایستادگی آنان در برابر استبداد و زورگویی‌های جهان مستکبر غرب، اظهار کرد: هویت آذری‌ها از بعثت نبی اکرم (ص)، غدیرخم و عاشورا نشأت گرفته و با چنین باورهای راستین و راسخی می توان در مقابل تمامی توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی و نظامی دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: واقعه 19 ژانویه روز اصالت، هویت و بازگشت به دامان تاریخ درخشان آذربایجان بوده تا با خیزش مسلمانان آذری‌زبان عزت، اقتدار و اعتلای این تاریخ بر همگان مشخص شود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات