۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۵۸۶

آیت الله نجفی بر نابودی کامل تروریسم تاکید کرد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت: دولت باید عناصر باقی مانده از داعش را به طور کامل نابود کنند.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق به همراه هیأت همراه با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کرد.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت حفظ دستاوردهای ملت عراق در پیروزی بر جریان تروریستی داعش تاکید کرد و خواستار نابودی کامل عناصر باقی مانده و پایان حمایت خارجی از داعش شد.

وزیر امورخارجه عراق نیز در این دیدار گزارش مختصری از آخرین تحولات و اقدامات دولت در رابطه با سیاست خارجی را خدمت حضرت آیت الله نجفی ارائه کرد.

دشمنان با ایجاد اختلاف درپی تسلط بر مسلمانان هستند

این مرجع تقلید همچنین در دیدار با جمعی از شیعیان داخلی و خارجی عراق بیان داشت: جهان اسلام باید متحد شوند و از اقدامات اختلاف انگیز و فتنه که دشمنان با استفاده از آن‎ها درپی ضربه زدن به امت اسلامی است به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: دشمنان با ایجاد اختلاف و درگیری میان امت اسلامی درپی تسلط یافتن بر آنان هستند.

حضرت آیت الله نجفی بر ضرورت التزام به سیره اهل بیت (ع) تاکید کرد و اظهار داشت: مومنین باید از سیره و مسیری که اهل بیت (ع) در آن قدم بر می‎داشتند، مطلع شوند تا بتوانند به سعادت در مسائل فردی و اجتماعی برسند و از فتنه و مشکلات نجات پیدا کنند.

وی ادامه داد: سایر امت‎ها باید از تجربه مردم عراق در حفظ وحدت کلمه و مقابله با اختلافات و فتنه‎ها درس بگیرند و از اراضی خود در برابر دشمنان محافظت کنند.

مادران شهدا با حفظ ایمان خود به دفاع از اسلام محمدی پرداختند

این مرجع تقلید دردیدار با جمعی از ایزدیان عراق به بررسی آخرین وضعیت آنان در دوران تجاوز جریان تروریستی داعش به اراضی این کشور پرداخت و گفت: مسؤولان ذی ربط دولت با هماهنگی مسؤولان بین المللی باید از همه توان خود برای یافتن افراد مفقود شده در دوران نبرد با تروریسم و بازگشت آنان به خانواده‎هایشان استفاده کنند.

وی خواستار برخورد قوی‎تر با مجرمان شد و بر زندگی مسالمت آمیز مردم در کنار یکدیگر و حل مشکلات موجود در جامعه تاکید کرد.

حضرت آیت الله نجفی در دیدار با جمعی از مادران شهدا اظهار داشت: ملت عراق با رشادت و جانفشانی بسیار شهدا و پا فشاری مادران آنان بر عقاید و ایمان صحیح خود توانستند بر جریان تروریستی داعش پیروز شوند و از اسلام اصیل محمدی، مقدسات و این کشور دفاع کنند./994/ب901/ف

ارسال نظرات