۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۵۱۷۳۲
معاون اول رییس جمهور:

مطالبات مردم تهران و البرز باید به صورت مشترک بررسی شود

معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به همجواری استان البرز و تهران باید مطالبات مردم این دو استان به صورت مشترک بررسی و رسیدگی شود.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین افتتاحیه کارخانه صنایع غذایی آبا طعم پرشین که در نظرآباد برگزار شد، گفت: استان البرز از نخبگان علمی، مدیریتی و توان بالای اقتصادی برخوردار است.

وی افزود: استان البرز استانی صنعتی است که بخش قابل‌توجهی از صنعتگران توانمند کشور در آن فعالیت می‌کنند و این استان از اهمیت بالایی در بخش صنعتی کشور برخوردار است.

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: هم‌جواری استان البرز و تهران به معنی این است که این منطقه مشترک، جمعیت بسیار زیادی دارد که در آن بیش از 15 میلیون نفر ساکن هستند و لازم است مسائل و مطالبات مردم به‌صورت مشترک بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد.

سنگ‌اندازی در بخش خصوصی به معنی خیانت به کشور است

جهانگیری تصریح کرد: توسعه ایران هدفی است که در دستور کار قرارگرفته و در نظر داریم با تلاش‌های مستمر خود آینده کشور را تضمین کنیم.

وی تأکید کرد: باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا به اهداف خود برسد، اگر اجازه فعالیت به بخش خصوصی ندهیم، با موفقیت کشور مقابله کرده‌ایم و این یک خیانت به شمار می‌آید.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: سیاست‌گذاری‌ها باید بر اساس پیشرفت کشور برنامه‌ریزی شود تا کشور را به نقطه مطلوب خود در دنیا برسانیم.

جهانگیری اظهار کرد: بخش غذایی بسیار حائز اهمیت است که می‌توان با صادرات آن به موفقیت و پیشرفت در اقتصاد و روابط خارج از کشور رسید.

وی متذکر شد: با بررسی نظم مدیریت کارخانه‌ها می‌توانیم به بهبود کیفیت صنایع غذایی برسیم که این مهم کمک می‌کند تولیدات و صادرات درخور کشور به انجام برسد. 

از رشد منفی 10 درصد اقتصاد به رشد پنج‌درصدی رسیدیم

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن تجارت نیز در حاشیه این مراسم، گفت: امیدوار هستیم بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه اشتغال اشتیاق داشته باشد.

وی افزود: با توجه به معضلات پیش رو بر سر راه موارد اقتصادی کشور شاهد روند رو به رشد صنعت هستیم که می‌توان گفت رشد اقتصادی از منفی 10 درصد به رشد پنج‌درصدی در کشور رسیده است و همین موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وزیر صنعت معدن تجارت بیان کرد: طی 9 ماه اول سال 96 شاهد این هستیم که 23 درصد تقاضا برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی افزایش‌یافته است.

شریعت مداری اظهار کرد: طرح رونق تولید در دستور کار قرارگرفته است که در این میان استان البرز به رتبه نخست سرمایه در تولید کشور تبدیل شد که ممکن است این واحد صنعتی خاص دارای مشکلاتی باشد که رفع خواهند شد.

وی عنوان کرد: 10 نفر از کارگران و کارآفرینان نمونه کشور از استان البرز انتخاب‌شده‌اند که این موضوع بیانگر اهمیت استان البرز است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات