۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۵۱۷۳۶
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

بی‌احترامی به ارباب رجوع مصداق بی‌تقوایی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خطاب به مدیران، گفت: توهین، بی‌احترامی و حق کشی ارباب رجوع، عین بی‌تقوایی است، پس جایگاهی که هر کدام از من و شما در آن نشسته‌ایم اگر می‌توانیم این مباحث را رعایت کنیم، می‌نشینیم و گرنه نباید باشیم، چون غصبی است.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز اظهار کرد: این پیام آمده است، دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه‌های زندگی است، زیرا نماز فصلی از زندگی است که در آن انسان در برابر آفریننده و دارنده همه نیکی‌ها و زیبایی‌ها به عرض نیازی عاشقانه می‌پردازد.

وی با اشاره به ابعاد گسترده تقوا گفت: بله نماز نخواندن یک نوع بی تقوایی است، دروغ گفتن نیز بی‌تقوایی است، سوءظن نیز بی‌تقوایی است، تهمت زدن هم بی‌تقوایی است، اگر آنها یک بی تقوایی دارند که نماز نمی‌خوانند اما اگر ما کمی به دور و برمان نگاه کنیم، نداشتن انصاف بی‌تقوایی است، حب و بغض بر اساس هوای نفس از بی‌تقوایی است، اینکه فلانی از ماست و هر کاری دلش بخواهد می‌تواند بکند، چون دیگری از ما نیست حق ندارد کاری را بکند، خود نمونه بارز بی‌تقوایی است.

امام جمعه زنجان گفت: بعضی‌ها خلاف و گناه را فقط از دیوار مردم بالا رفتن می‌دانند، اما گناهانی داریم که یک درهم ربا، معادل هفتاد بار زنای با محارم آن هم در مقدس‌ترین مکان دنیا است و این بی‌تقوایی است.

وی گفت: خیلی راحت رشوه، سوءاستفاده، کم کاری کارمندی که تعهد داده است، هشت ساعت سرکار باشد، یک دقیقه فقط دیر رفته و یک دقیقه هم زود می‌آید و به اندازه همین دو دقیقه در همه چیز نطفه، در شوق عبادات و ... تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: توهین به ارباب رجوع، بی‌احترامی به ارباب رجوع، حق کشی به ارباب رجوع، اینها همه بی‌تقوایی است، جایگاهی که هر کدام از من و شما نشسته‌ایم اگر می‌توانیم این مباحث را رعایت کنیم، می‌نشینیم، والا نباید باشیم، چون غصب است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) به نقل از ابن مسعود گفت: پیامبر فرموده‌اند، ابن مسعود اگر تو اهل انصاف باشی، در میان قومی باشی، خداوند اراده کند بر آن قوم بلا نازل کند، اگر تو در بین آنها باشی خداوند به برکت تو آن بلا را از قوم برمی‌گرداند و از آنجا می‌توان فهمید که در دریا چه طوفان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: خداوند رحمان، رحیم و مهربان است و این تعبیر قشنگی است و از پدر نیز برای انسان مهربانتر است، پس باید بخواهیم، استغفار کنیم و بخواهیم که برکات و رحمت خود را بر ما افزون بگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: در ارتباط با نماز نیز، مقام معظم رهبری مسؤول هر اداره را مسؤول نماز آن اداره می‌داند و فرموده‌اند که هر کس مسؤول است و می‌فرمایند هرکسی در راس قرار دارد، باید به نماز اهتمام بورزد، اما مدیرکلی داریم که در عرض یک ماه یک بار نماز جماعت شرکت نکرده است، مسلمان است،نمازخوان هم هست، اما در عرض یک ماه یک بار پایش به نمازخانه اداره باز نشده است.

وی گفت: من آمار همه را دارم و مدیر کلی نیز است که فقط خارج از استان بوده در نماز جماعت نبوده است و مدیرکلی بوده که با مسؤول دفتر دعوا کرده که چرا وقت جلسه را زمانی گذاشته که صدای اذان آمده و مدیرکلی است که حتی وقتی صدای اذان را می‌شوند، انگار نه انگار.

امام جمعه زنجان گفت: یک پیام از امیرالمومنین (ع) به فرماندار یمن است، که مقدار اهمیت دادن تو به نمازت نشان می‌دهد که به کارهای دیگر خود نیز چقدر اهمیت می‌دهی.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: البته ما در استان جای اکثر نمازخانه‌ها خوب است و در استان من بیش از 30 تا 35 اداره را رفته‌ام که پاک و معطر هستند و اکثریت قریب به اتفاق مدیران نیز به نماز اهمیت می‌دهند و حضور دارند.

وی ادامه داد: البته مواردی که عرض می‌کنم، در زنجان نیست و خیلی خوب شده، اما در برخی از ادارات برخی افراد مزاحم را مسؤول نماز کرده‌اند چون مدیر از او خوشش نمی‌آید، این در حالی است که ابراهیم (ع) خانه خدا را با اسماعیل (ع) ساخت و خداوند مزدی برای او داد که تو خادم این خانه من باش و بزرگترین مدال خادمی نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خطاب به مسؤولان گفت: دوستان تعدادی از کارمندان زیر دست شما هستند که از زیر کار در می‌روند، بخشی از آن مربوط می‌شود به اینکه شما یا مدیران قبل از شما از اینها کار نکشیده‌اید، یا دیده‌اند اینها از زیر کار در رو هستند، پس عطایش را به لقایش بخشیده‌اند، در چنین شرایطی نظارت مدیران باید مستمر باشد، مدیرکلی که هفته‌ای یکبار اتاق کارمندان می‌رود و نظارت می‌کند، اما مدیرکلی هم است که سالی یکبار از اتاق کارمندان خود بازدید نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: اگر از اداره شما یک آدم متخلفی باشد، نمی‌‌گویند، شخص، می‌گویند، اداره فلان، پس این توجه به مباحث اخلاقی و توجه به نیازهای مردم و ارباب رجوع از فاکتورهای مهمی است که نظارت و کنترل همه را نیاز دارد و خواهشمندیم که در حوزه نماز دوستان در میدان مسؤولیت حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 تا 85 درصد ادارات ما در ارتباط با نماز جماعت و برگزاری و اهمیت به آن امتیاز بالای خوب و ممتاز هستند، تصریح کرد: اما چند اداره نیز هستند که باید به این قضایا اهمیت بدهند و نگویند، بودجه نیست، چرا که انسان اگر بخواهد کاری را انجام بدهد، می‌تواند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات