۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۲۰۷۶

هشدار سازمان ملل در مورد اوضاع بحرانی غزه

هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرد که زندگی در نوار غزه تا سال ۲۰۲۰ غیر ممکن خواهد بود.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه ماهواه ای الغد به تشریح اوضاع انسانی باریکه غزه پرداخت و گفت: من یقین دارم که بیشتر مشاهده کنندگان این برنامه در نوار غزه زندگی نکرده اند و اگر مجبور به زندگی در این باریکه در شرایط فعلی شوند، مسلما نمی توانند طاقت آورده و زندگی را ادامه دهند، زیرا اوضاع غزه بسیار فجیع و وحشتناک است و من احترام زیادی برای مردم غزه که در چنین وضعیت سخت و ناگوار و در این زندان باز از 10 سال پیش زندگی می کنند و شاهد 3 جنگ متوالی بوده اند، قائل هستم.

ملادینوف اظهار داشت که به رغم محاصره و نبود دولت در نوار غزه، ساکنان این باریکه همچنان به زندگی ادامه می دهند و واقعا شایسته تقدیر هستند. وی افزود که وضعیت غزه روز به روز بدتر می شود و تا سال 2020 ادامه زندگی در این باریکه ممکن نخواهد بود و ممکن است هر لحظه منفجر شود.

وی ادامه داد که ساکنان نوار غزه هرگز به زندگی در چنین شرایطی راضی نیستند و هر لحظه ممکن است خشم و عصبانیت آنان به اوج رسیده و وضعیت این باریکه منفجر شده و از کنترل خارج شود و آن وقت شاهد جنگ ویرانگر دیگری در این باریکه باشیم.

این مسؤول سازمان ملل خاطر نشان کرد که برای خروج از این وضعیت و جلوگیری از وقوع جنگ و درگیری در باریکه غزه، باید مرد عمل باشیم و سازمان ملل عملا سوخت مورد نیاز بیمارستان های غزه را به سبب نبود برق تامین کند و فرصت های شغلی بیشتری در این منطقه ایجاد شده و رژیم صهیونیستی هم تا حد ممکن محدودیت های اعمال شده بر این باریکه را بردارد تا مواد و مصالح لازم برای عمران و بازسازی ویرانی های حاصل از جنگ به راحتی وارد این منطقه شود.

نیکولای ملادینوف تاکید کرد که مصر هم باید گذرگاه رفح را بازگشایی کند و تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه بازگشته و اداره امور این منطقه را بر عهده بگیرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات