۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۱۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

میلیاردها تومان صرف تبلیغ دین و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر سال میلیاردها تومان صرف تبلیغ دین و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و روحانیت باید برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن تلاش کند.
حجت‌الاسلام داوود کمیجانی مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام داوود کمیجانی امروز در کارگاه نقش دین در سلامت فردی و اجتماعی که در خانه معلم اردبیل برگزار شد اظهار کرد: هر سال میلیاردها تومان صرف تبلیغ دین و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی افزود: بهترین فرصت تاریخی در اختیار مردم و کشور ما قرار گرفته است و این فرصت تاریخی به برکت اسلام و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ما است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برای تعالی جامعه داشته باشیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، تصریح کرد: سلامت، کارایی و انسجام هر جامعه‌ای در گرو سلامت و صحت ارتباطات اجتماعی افراد آن جامعه است و این روابط یک جریان دو سویه است که باید دوسویه نیز ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام کمیجانی بیان کرد: روحانیون باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و دستورالعمل‌های علمی و کارشناسی شده را برای رفع آن به جامعه ارایه دهند.

وی با اشاره به نقش موثر روحانیت در هدایت جامعه به سمت مسیر درست ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از آنجایی شروع می‌شود که میزان توقعات افراد بیش از اندازه رشد می‌کند و در این زمینه هر چیزی که به روابط دوسویه بین انسان‌ها آسیب بزند، آسیب اجتماعی محسوب می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: متاسفانه با پیچیده‌تر شدن شیوه‌های زندگی در جوامع امروزی آسیب‌های اجتماعی نیز شکل متنوع‌تری به خود می‌گیرد و کنترل این مساله نیازمند همت ویژه فعالان دینی و فرهنگی است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات