۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۲۳۰۲
آیت الله قبلان:

ایران بهترین تکیه گاه ملت لبنان است

رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان از ایران به عنوان بهترین تگیه گاه برای ملت و دولت لبنان یاد کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن عباس سفیر لبنان در ایران با آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله قبلان در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید تأکید کرد که روابط برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان ضامن مصالح دو دولت و دو کشور به شمار می آید.

وی افزود: ایران بهترین تکیه گاه ملت و دولت لبنان بوده و هست و همواره در کنار این کشور علیه بحران ها و تجاوزهای صهیونیستی ایستاده است.

این عالم لبنانی اظهار داشت: ما باید از هیچ تلاشی برای تحکیم روابط دو جانبه و گسترش راه های همکاری در زمینه های مختلف غافل نشویم.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: لبنان همچنان در تیررس تروریست های تکفیری و صیونیستی قرار گرفته و هم اکنون به وسیله مزدوران و همچنان گروه های خفته در حال ضربه زدن به این کشور است.

وی ادامه داد: ارتش و ملت و نیروهای امنیتی و مقاومت لبنان با قدرت در برابر جنایتکاران ایستاده اند و باید با همکاری و همبستگی به مقابله با شکاف امنیتی بپردازیم.

آیت الله قبلان از سیاستمداران خواست به فرهنگ مقاومت در برابر عادی سازی روابط با تروریست های صهیونیستی و تکفیری پایبند بمانند زیرا مقاومت یکی از عوامل اصلی محافظت از لبنان و آزادی سرزمین به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: ذهن لبنانی ها باید همواره یادآور جنایت های تروریستی در لبنان و منطقه باشد و باید با این ذهنیت به مقابله با باندهای تکفیری و صهیونیستی و همه تلاش ها برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بپردازد.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان مقابله با عادی سازی روابط با دشمن را نشأت گرفته از وظیفه دینی و ملی و اخلاقی توصیف کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات