۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۴۱۳
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

والدین باید بهترین آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مراحل نخست امر به معروف و نهی از منکر از خانواده آغاز و به مراحل بالاتر ختم می‌شود و والدین باید بهترین آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه باشند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه آن‌قدر که والدین به تهیه کفش و لباس فرزندان خود در منزل توجه دارند، به مسائل و امور دینی آنان توجه ندارند و والدین باید بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باشند.

وی آموزش و پرورش را به‌عنوان دومین مکان برای ترغیب و تشویق جوانان به این مهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه در این بخش هم خیلی کم به این موضوع توجه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: همچنین مدیران ادارات، مسؤولان دانشگاهی و ائمه جمعه باید در امور کاری خود آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: توجه مردم به حرفی که اسلام بر آن تأکید دارد، کمرنگ شده و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از مسائلی است که در اسلام به آن توجه و تأکید بسیار شده است.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل مختلفی است، اضافه کرد: این فریضه مهم از قلب و دل انسان‌ها آغاز می‌شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) فرمودند خدایا تو میدانی که من دوستدار معروفم و از منکر گریزان، ادامه داد: در زمینه ورود به این فریضه الهی نباید در مقابل معصی و محسن مساوی رفتار کرد.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: اجرای این فریضه پشتوانه خوب می‌خواهد و اگر همین تذکر لسانی مردم در امور منکر مستمر باشد، این مشکل در جامعه برطرف می‌شود./۹۶۹/د102/ب1

منبع: فارس

ارسال نظرات