۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۲۴۴۵
تجمع احزاب و شخصیت‎های ملی لبنان:

کردها از سرنوشت اعتماد رییس اقلیم کردستان به آمریکا عبرت بگیرند

تجمع احزاب و شخصیت‎های ملی لبنان، کردها را به عبرت گرفتن از سرنوشت رییس اقلیم کردستان عراق در اعتماد به آمریکا فراخواند.
تجمع احزاب و شخصیت های ملی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست تجمع احزاب و شخصیت های ملی لبنان امروز به ریاست شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان برگزار و پس از آن پیامی منتشر شد.

در این پیام آمده است: ائتلاف میان گروه های ملی در انتخابات پارلمان و ارائه برنامه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که لبنان را از تهدیدهای مستمر دشمن صهیونیستی در امان می دارد، از اهمیت فراوانی برخوردار است. این برنامه باید نجات کشور از لوث بحران اقتصادی و اجتماعی و همچنین مبارزه با فساد انتشار یافته در ارگان های دولتی را به همراه داشته باشد.

این تجمع دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرده و افزود: نشست روز گذشته هیأت آمریکایی با مسؤولان لبنانی و مسؤول بانک های این کشور تجاوز به حاکمیت و استقلال لبنان به شمار می آید که باید با قدرت و قاطعیت در برابر آن ایستاد.

تجمع احزاب و شخصیت های ملی، توقف اکران فیلم استیون اسپیلبرگ کارگردان آمریکایی را خواستار شده و تصریح کرد: این کارگردان از حامیان جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 بود و پخش فیلم وی در لبنان به معنای توهین به کرامت ملی و تشویق به حمایت از جنگ و اشغالگری صهیونیستی به بهانه آزادی بیان و آزادی هنر و فرهنگ است.

در  ادامه این پیام با محکومیت اشغال نظامی سوریه از سوی نیروهای ترکیه اظهار شده است: جنگ در عفرین سوریه باید متوقف شود و نیروهای اشغالگر ترکیه و آمریکا نیز از این کشور خارج شوند. احزاب کُرد باید از اعتماد به آمریکا به بهانه برپایی حکومت فدرالی به شدت خودداری کنند چرا که این کشور درصدد تجزیه کشورهاست.

تجمع احزاب و شخصیت های لبنانی بر لزوم عبرت گرفتن از سرنوشت رئیس اقلیم کردستان عراق در اعتماد به آمریکا تأکید کرد و اظهار داشت: حقوق کردها با حفظ وحدت و استقلال ملی و ارضی سوریه و توقف تجاوزهای ترکیه و بستن راه سوء استفاده این کشور محقق می شود. عدم تحقق اهداف ترکیه با حضور گسترده ارتش سوریه در عفرین و سایر مناطق سوریه امکان پذیر است.

در پایان این پیام فرارسیدن اولین سالروز ارتحال شیخ عبدالناصر جبری رئیس فقید جنبش امت تسلیت گفته شده است./980/ب902/د

ارسال نظرات