۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۶۷۶
یکی از علمای عراق:

حمله بالگرد آمریکایی به منطقه «البغدادی» احمقانه و تروریستی بود

یکی از علمای عراق خواستار برخورد جدی و قاطع دولت این کشور با آمریکا شد و بیان داشت که حمله بالگرد آمریکایی به منطقه البغدادی احمقانه و تروریستی بود.
«شیخ جواد الخالصی»

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی عملیات روز گذشته یک بالگرد آمریکایی در ناحیه «البغدادی» در غرب «الرمادی» و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس و شهروندان عراقی در این منطقه، حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی امام جمعه کاظمین واکنش نشان داد.

وی طی پیامی خاطرنشان کرد: این حمله آمریکا نشان دهنده ماهیت این کشور در دوران پساداعش در عراق است.

این عالم عراقی تصریح کرد: حمله بالگرد آمریکایی در ناحیه البغدادی با موج جدید انفجارات تروریستی در مناطق مختلف نظیر «طوزخورماتو» همزمان بوده است.

وی خواستار برخورد جدی و قاطع دولت با چنین اقداماتی شد و تصریح کرد: ما این حمله وحشیانه و دخالت‎های آشکار و پنهان آمریکا در مسائل سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی را به شدت محکوم و بر ضرورت اتخاذ یک موضع قاطع در برابر این تکبر تروریستی و احمقانه تاکید می‎کنیم.

حجت الاسلام الخالصی اضافه کرد: سازمان و مجامع بین المللی باید به وظایف خود در برابر زیادی خواهی و دخالت‎های آمریکا در کشورهای مختلف جهان عمل کنند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا و هم‎پیمانانش به چنین اقداماتی نظیر سلب حقوق مردم عراق، فلسطین و سایر کشورهای جهان دست می‎زنند، نمی‎توانیم به رسیدن به آرامش و صلح امید داشته باشیم.

 گفتنی است در حمله یک بالگرد آمریکایی به منطقه البغدادی در این استان، 7 تن کشته و 11 نفر زخمی شدند.

این بالگرد آمریکایی چند خودروی نظامی و غیرنظامی را که حامل «شرحبیل العبیدی» مدیر ناحیه البغدادی و سرهنگ «سلام العبیدی» رییس پلیس این ناحیه بودند و قصد داشتند به منزل شیخ «معدی العبیدی» شیخ عشیره العبید در 90 کیلومتری غرب الرمادی بروند، هدف قرار داد.

در این میان 11 نفر از جمله سرهنگ العبیدی و شرحبیل العبیدی زخمی شدند که در بیمارستان تحت درمانند.

فرماندهی عملیات «الجزیرة و البادیة» در الانبار درباره جزئیات این حادثه گفت: نیرویی مشترک از آمریکایی‎ها و نیروهای ویژه الانبار برای دستگیری «علی عفات السرمد» به دلیل داشتن میزان زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی و داشتن پرونده‌هایی دیگر، از پایگاه الاسد با همراهی دو بالگرد نظامی خارج شدند و به محلی که تصور می‌کردند او در آن حضور دارد، نزدیک شدند اما نیرویی از الحشد و گشتی‌های پلیس در البغدادی نیز به این مکان نزدیک شدند و با تصور حمله نیروهای داعشی به این منطقه، با آنها درگیر شدند و به سوی نیروهای آمریکایی تیراندازی کردند که در مقابل بالگرد آمریکایی نیز به طرف آنها تیراندازی کرد که به کشته شدن شماری از نیروهای پلیس و زخمی شدن چندین تن از جمله رییس پلیس البغدادی منجر شد./۹۹۴/ب902/ف

ارسال نظرات