۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۵۲۷۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان:

فضاهای مذهبی در شهرک‌سازی‌ها نادیده گرفته شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در شهرک‌سازی‌ها فضاهای مذهبی نادیده گرفته شده است، گفت: در برخی از شهرک‌ها اصلا مسجد وجود ندارد.
حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر جنتی در جلسه مشترک با فرماندار زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه اقدامات متعددی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: البته بیش از 80 درصد موقوفات مربوط به عزاداری برای امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از وقفی بودن 6 دانگی قیدار نبی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت موجود در شهرستان زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم را فراهم سازیم.

جنتی با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی در شهرستان به منظور راهبردی بودن بیشتر فعالیت‌ها تصریح کرد: البته سازمان نیز به این امر تمکین کرده است، چون سازمان نیز به دنبال حل مشکلات مردم و تعاملات بیشتر و هزینه نیت واقفان است.

وی در ادامه گزارشی از تعداد مساجد موجود در استان نیز ارائه کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 400 مسجد در استان زنجان وجود دارد، ولی برخی از مساجد بسته است چون امام جماعت ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در شهرک‌سازی‌ها فضاهای مذهبی نادیده گرفته شده است، اضافه کرد: برخی از شهرک‌ها اصلا مسجد وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته در پونک و در جوار مجتمع‌ رضوان نیز یک مسجد با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ساخته شده است که البته به افراد نیز اعلام شده است که اگر زمین در اختیار اوقاف قرار گیرد، آماده ساخت مساجد هستیم.

فرماندار زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: فرمانداری زنجان علاقه‌مند به ترویج فرهنگ وقف است و ظرفیت بالایی در استان وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد هر چند نگاه در برخی از مناطق همچون گذشته نیست و در نتیجه مشکلاتی به دلیل عدم آگاهی رخ می دهد، شاید وقف یک فرصت باشد.

رضا عسگری با اشاره به اینکه اگر به درستی در راستای ترویج فرهنگ وقف و بهر‌ه‌برداری از نیات واقفان هزینه شود، اعتمادزایی خواهد شد، تصریح کرد: باید توجه کنیم که وقف موجب حل مشکلات بسیاری در جامعه شده و باید این امر در بین مردم نهادینه شود.

وی همچنین از آمادگی فرمانداری برای همکاری در زمینه ساخت مساجد نیز خبر داد و گفت: به صورت کلی سیاست‌ گذاری هایی انجام شده است که ما آماده کمک به آبادانی بیشتر مساجد هستیم چون اثر آن را در اجتماع خواهیم دید.

فرماندار زنجان افزود: استان زنجان یک استان مذهبی و پایتخت شور و شعور حسینی است و به حق نیز نامگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم از آن حداکثر بهره را ببریم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات