۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۷۹۶
در نشست خبری تشریح شد؛

برنامه های کمیته بنیاد شهید دهه فجر انقلاب اسلامی

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برنامه های کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
کاویای راد کاویانی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن کاویانی‌راد معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی امروز(٩بهمن‌ماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی که در ساختمان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به انقلاب اسلامی به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی اظهار داشت: مهم‌ترین اندوخته و سرمایه یک کشور سرمایه اجتماعی آن است و اگر آرمان‌های مشترک، اعتماد عمومی و مشارکت را به آن اضافه کنیم قطعا انقلاب اسلامی یکی از برجسته‌ترین نقاط تاریخ این کشور در تولید سرمایه اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: این سرمایه اجتماعی برای ما گران تمام شده است زیرا برای آن هزاران شهید، ایثارگر و جانباز را فدا کرده‌ایم، اوج اعتماد عمومی را انقلاب اسلامی با خود همراه کرد به نوعی که مردم با سلایق مختلف برای رسیدن به اهداف خود در این کشور تلاش می‌کنند، امروز این کمیته هم برای تکریم ایثارگران و تعزیم ارزش این سرمایه اجتماعی تشکیل شده است.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید تاکید کرد: کمیته ایثارگران دهه فجر مجموعه‌ای از برنامه‌ها را همچون سال‌های پیش در نظر گرفته است و قدر مسلم این کمیته در سطح استان‌ها کمیته‌های مختلفی را تشکیل و دستورالعمل‌های زیادی برای تحقق اهداف خود ارسال کرده است، محصول برنامه‌ریزی این کمیته در چند برنامه کلان شکل گرفته است.

حجت الاسلام کاویانی‌راد یادآور شد: برنامه اول ما غباروبی گلزار شهدا در سطح کشور است، در این میان گلزار شهرستان پاوه به عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن، گلزار شهدای شهید‌آباد فارس با ٤٦٠ شهید به عنوان گلزار پرشهید به همراه گلزار شهدای آشوری به عنوان شهدای ادیان توحید میزبان ویژه برنامه شهدای ما خواهند بود.

وی افزود: گلباران مزار شهدا در این ایام جزء دیگر برنامه‌های ما است، همچنین ١١٠ هزار پرچم ایران در مزار شهدا تعویض خواهد شد، ضمنا غباروبی مزار شهدای گمنام را به کمک کمیته دانشجویی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید ابراز داشت: امسال ما مراسم‌ها و یادواره‌هایی نیز با محور ایثارگران به خصوص ایثارگران دوران انقلاب را برگزار می‌کنیم، همچنین اعزام فجرآفرینان و زندانیان قبل از انقلاب را در قالب پیام‌آوران ایثار در مجامع و اماکن عمومی خواهیم داشت و به همین منظور یک شبکه تبلیغاتی از سخنرانی این عزیزان را نیز در دستور کار قرار دادیم.

حجت الاسلام کاویانی‌راد بیان کرد: تجدید میثاق جمعی از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا در (١٥بهمن‌ماه‌) در مرقد امام راحل پیش‌بینی شده است، ضمنا مسابقات قرآنی، فرهنگی اجتماعی و ورزشی را در دستور کار ما قرار دارد، در همین راستا مسابقه یک انشاء برای یک شهید را نیز در نظر گرفته‌ایم که هرکسی که بخواهد می‌تواند در این مسابقه زیبا و متفاوت خواسته‌های خود از یک شهید را به رشته تحریر در آورد.

وی تصریح کرد: اعزام ایثارگران به سفرهای زیارتی سیاحتی و راهیان نور را نیز جزء برنامه‌های خود قرار دادیم، از سوی دیگر برگزاری یادواره شهداء روستاها نیز جزء برنامه‌های امسال ما است، برنامه دیگر طرح «سپاس از فجرآفرینان» است که دیدار با خانواده ایثارگران در امتداد آن انجام می‌شود، در این طرح اولویت با زندانیان و شهدای انقلاب و سپس شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم خواهد بود.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید ادامه داد: تبلیغات محیطی برنامه دیگری است که برای این ایام انجام می‌شود و پرچم‌های شهدای خرمشهر و المان‌های آزادسازی خرمشهر را در این طرح خواهیم داشت، رونمایی از دو تلویزیون در باغ موزه دفاع مقدس و شهرستان چهاردانگه متناسب با موضوعات ایثار و شهادت نیز در ایام دهه فجر انجام می‌گردد.

حجت الاسلام کاویانی‌راد خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی نیز برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که در  روز ( ٢٢بهمن‌ماه) در حین راهپیمایی پخش خواهد شد، از سوی دیگر سیصد نمایشگاه به صورت استانی و شهرستانی با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در ذیل آن نمایشگاه نخبگان شاهد و ایثارگران هم در راه‌پیمایی  (٢٢بهمن‌ماه) را برگزار می کنیم، همچنین آزین بندی ادارات را در این ایام خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ورک‌شاپ‌هایی هم با موضوع انقلاب و دفاع مقدس با حضور ایثارگران در کنار نمایش‌های خیابانی برگزار می‌کنیم و از سوی دیگر ورزشکاران جانباز هم در این ایام مورد تقدیر قرار می‌گیرند، رونمایی از مقبره سردار مدافع حرم شهید اسکندری در استان فارس، افتتاحیه حسینیه شهدا در استان ایلام، رونمایی از ٢٠ کتاب با موضوع شهدا و ایثارگران به همراه رونمایی از ساختمان بنیاد شهید در سرخه نیز از دیگر برنامه هایی ٣٩‌مین جشن انقلاب اسلامی است.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید در پاسخ به خبرنگار رسا مبنی بر اینکه بنیاد شهید در بخش فضای مجازی هم برنامه‌ای برای این ایام خواهد داشت، گفت: ما دو سایت نوید ایثار و نوید شاهد را در دست داریم که برنامه‌های متناسب با فضای مجازی را ارائه می‌کنند، همچنین پیامک تبریک برای ایثارگران به همراه پیامک برای دعوت در برنامه‌ها نیز برای این عزیزان ارسال می شود.

حجت الاسلام کاویانی‌راد در پایان در خصوص برنامه‌ای برای شهدای خدمت نیز گفت: در دهه فجر تلاش بر تمرکز برنامه‌های شهدای انقلاب است و برای شهدای خدمت همچون حادثه سانچی متناسب با زمان آن برنامه‌هایی برگزار می‌شود./٨١٦/پ202/ب1

ارسال نظرات