۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۸۱۵
در دهه فجر صورت می گیرد؛

اکران آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر در قم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران، اکران فیلم های این جشنواره در دو سینمای ونوس و آیه برگزار می شود.
جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم فجر قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد جشنواره فیلم فجر را از رویدادهای بزرگ فرهنگی در کشور دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و سینمایی کشور است که در دهه فجر با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می شود.

وی افزود: امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران، اکران فیلم های این جشنواره در دو سینمای ونوس و آیه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: رایزنی های خوبی انجام شده است که فیلم هایی که برای اکران در قم در نظر گرفته می شود از آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر باشند تا شهروندان قمی بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به کمبود صندلی های سینما در استان قم خاطرنشان کرد: تعداد صندلی های سینما در قم نسبت به استاندارد در سطح پایینی قرار دارد و برنامه ریزی شده است که تا 6 ماه آینده این تعداد دو برابر شود و با راه اندازی سینما در پردیسان، شاه ابراهیم و تالار مرکزی، تعداد این صندلی ها افزایش می یابد.

حسینی کاشانی اضافه کرد: در حال حاضر آمار استقبال از سینما در قم بسیار مناسب است که در 9 ماه ابتدایی سال جاری، بیش از 453 هزار نفر به سینما رفته اند.

نمایش 15 فیلم برگزیده جشنواره فجر در قم

در ادامه این نشست رضوانی دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر قم با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای اکران آثار برگزیده فیلم فجر عنوان کرد:  از 12 تا 22 بهمن جشن ملی سینمای ایران در کشور برگزار می شود که در قم نیز فیلم های سیمرغ یک به نمایش در می آیند.

وی افزود: 11 فیلم بلند و 4 فیلم کودک و نوجوان از شنبه در دو نوبت عصر برای عموم و یک نوبت در صبح برای دانش آموزان در دو سینمای ونوس و آیه اکران می شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر قم تصریح کرد: با توجه به محدودیت سینما در استان قم، اگر با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری بتوانیم تالار مرکزی قم را تجهیز کنیم، برخی از آثار بخش سیمرغ دو جشنواره فیلم فجر را نیز برای علاقمندان به نمایش در می آوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره 12 بهمن در سینما آیه و مراسم اختتامیه نیز 22 بهمن در سینما ونوس برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر چهارمین جشنواره فیلم فجر قم رونمایی شد./872/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات