۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۵۲۸۲۹

گزارشی از شکست‌های امنیتی که رژیم صهیونیستی را وادار به عذرخواهی کرد

تحلیلگر امنیتی رژیم صهیونیستی به بررسی شکست‌های امنیتی این رژیم در سال‌های گذشته پرداخته است که تنش و بحران‌های سیاسی زیادی را با دیگر کشورها برای آن به همراه داشته و این رژیم را در نهایت وادار به عذرخواهی از این کشورها کرده است.
کشتی صلح ترکیه عازم به غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسی میلمن تحلیلگر امنیتی روزنامه معاریو در گزارشی به بیان وقایع امنیتی پرداخت که رژیم متبوع وی را مجبور به عذرخواهی کرده است.

این تحلیلگر صهیونیستی اظهار داشت که آخرین نوع از این شکست ها در اردن رخ داد اما این بار نیز رژیم صهیونیستی همانند سابق عمل کرد بدین گونه که این بار هم تیراندازی کردند، نادیده گرفتند، انکار کردند و در نهایت مجبور به پرداخت غرامت شدند و این کار 5 مرتبه تکرار شده است که در 3 مورد آن، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بوده است.

میلمن تصریح کرد که اولین حادثه به ژوئن 1967 برمی گردد که در روز چهارم جنگ شش روزه، جنگنده های رژیم صهیونیستی به اشتباه کشتی جاسوسی آمریکا را در سواحل العریش در سینا هدف قرار دادند. این کشتی در حال انجام ماموریت آژانس امنیت ملی آمریکا بود.

حمله به این کشتی منجر به کشته شدن 34 ملوان آمریکایی و زخمی شدن 171 نفر دیگر شد و در آن زمان رژیم صهیونیستی مدعی شد که گمان می کرده این کشتی متعلق به مصر است اما بسیاری از آمریکایی ها و در راس آنان خانواده های قربانیان این ادعا را نپذیرفته و رد کردند، اما این رژیم با وجود اینکه سال ها منکر این حمله بود و مسؤولیت آن را نمی پذیرفت، در نهایت به اشتباه خود اعتراف کرد و مجبور به پرداخت 12 میلیون دلار غرامت به خانواده های قربانیان حادثه شد.

پس از گذشت 7 سال از این حادثه، رژیم صهیونیستی دوباره اشتباه خود را تکرار کرد و در جولای 1973 نیروهای یگان «قیساریه» وابسته به سازمان موساد «احمد بوشیقی» را در نروژ به قتل رساندند. آن ها ابتدا گمان می کردند که این شخص حسن علی سلامه مرد عملیات های ویژه سازمان آزادی بخش فلسطین و مسؤول اجرای عملیات هایی است که به قتل ورزشکاران صهیونیست در شهر مونیخ آلمان منجر شده بود.

اما این اشتباه بسیار فاحش و روشن بود، زیرا مشخص شد که قاتل ورزشکاران صهیونیست یک پیشخدمت مراکشی بوده است و تا به امروز نیز این عملیات، یکی از بزرگ ترین شکست ها و ناموفق ترین عملیات های موساد به شمار می رود و همه می دانند که موساد عامل قتل فرد مذکور بوده است.

پس از گذشت بیش از 20 سال در سال 1996 رژیم صهیونیستی مجبور به اعتراف شد و نسبت به قتل بوشیقی ابراز تاسف کرد و به ناچار پرداخت غرامت 400 هزار دلاری به فرزند مقیم او در نروژ را پذیرفت.

تنها یک سال پس از آن یعنی در سال 1997 شکست امنیتی دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم خورد، بدین گونه که دو نفر از افراد یگان کیدون وابسته به سازمان موساد که قصد ترور خالد مشعل رهبر حماس را داشتند، در اردن بازداشت شدند و دو نفر دیگر هم که در این عملیات دست داشتند، به داخل سفارت رژیم صهیونیستی در امان گریختند.

بعدها مشخص شد که این جنایت با چراخ سبز بنیامین نتانیاهو انجام شده است، آن هم در کشوری که در میان کشورهای عربی نزدیک ترین روابط را با تل آویو دارد اما این مسأله موجب تنش در روابط دو طرف شد و این روابط را در معرض نابودی قرار داد، زیرا ملک حسین پادشاه اردن این اقدام را توهین بسیار بزرگ و خیانت از جانب رژیم صهیونیستی می دانست، گویی که این رژیم از پشت به اردن خنجر زده است..

این اشتباه بهای سنگینی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت و این رژیم مجبور به اجرای عمل بر روی خالد مشعل به منظور احیای دوباره وی شد ( مشعل در آستانه مرگ قرار داشت). رژیم صهیونیستی مجبور شد رسما عذرخواهی کند و متعهد شد که دیگر در داخل خاک اردن هیچ اقدامی انجام ندهد و به ناچار شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس را نیز آزاد کرد.

پس از گذشت 13 سال در می 2010، یگان «شییطت 13» وابسته به نیروهای نخبه ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره ترکیه که برای اعلام همبستگی با مردم غزه و شکستن محاصره دریایی این باریکه به این منطقه سفر کرده بود، حمله کرد. در این حمله 9 شهروند ترک به شهادت رسیدند و در نهایت رژیم صهیونیستی مجبور به عذرخواهی از ترکیه و پرداخت غرامت 21 میلیون دلاری به خانواده های قربانیان شد.

آخرین اشتباه اینچنینی رژیم صهیونیستی به حادثه سفارت آن در امان بازمی گردد که یکی از نیروهای امنیتی سفارت دو شهروند اردنی را به قتل رساند و در پی آن سفیر و دیگر کارکنان سفارت مجبور به بازگشت به فلسطین اشغالی شدند.

پس از گذشت ماه ها، سرانجام این رژیم مجبور به عذرخواهی از اردن و پرداخت 5 میلیون غرامت به خانواده های قربانیان شد.

میلمن تصریح کرد که در صورت تکرار چنین حوادثی در آینده، رژیم صهیونیستی باید درس گرفته و شیوه تعامل با نتیجه اینگونه عملیات ها را تغییر دهد و به جای انکار و نادیده گرفتن عملیات و شانه خالی کردن از آن، صراحتا به اشتباه خود اعتراف کرده و از طرف مقابل عذرخواهی کند و بدون هرگونه انکار و طفره رفتنی، به طرف مقابل غرامت پرداخت کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات