۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۲۹۷۷
حجت الاسلام کریمی خبر داد؛

برگزاری ۴۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۴۴۰ عنوان برنامه در قالب سه کمیته فرهنگی و هنری، اقلیت های دینی و مساجد همزمان با ایام الله دهه فجر در استان اجرا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در نشست خبری که با محوریت تشریح برنامه های فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر در خانه مطبوعات استان برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی 440 عنوان برنامه را در قالب سه کمیته فرهنگی و هنری، اقلیت های دینی و مساجد همزمان با ایام الله دهه فجر در استان اجرا می کند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح جشنواره فیلم فجر روز شنبه 14 بهمن ماه با حضور استاندار، اظهار کرد: 27 فیلم از فیلم های جشنواره فجر از تاریخ 14 لغایت 22 بهمن ماه در سینما آزادی ارومیه اکران می شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به استقبال کمرنگ مردم از جشنواره استانی فیلم فجر در سال های گذشته، افزود: امسال با توجه به رفع برخی محدودیت ها و همچنین فروش گیشه ای بلیط با نرخ پایین امیدواریم استقبال خوبی از فیلم های فجر شود.

وی از راه یابی آثار هنرمندان استان به نمایشگاه و مسابقه آثار هنرهای تجسمی در تهران خبر داد و گفت: اثر مشترک یاسر قادر و شیدا فلاح در بین 150 اثر منتخبی است که از بین 9 هزار اثر هنرمندان کشور انتخاب شده است.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: همچنین اثر آقای قوجاری در نمایشگاه هنرهای تجسمی تهران به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی 10 هنرمند استان در نگار خانه میلان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ساعت 10 صبح 12 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر گشایش خواهد یافت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افتتاح  ٣٩ کانون فرهنگی هنری، پنج کتابخانه جدیدالتاسیس، مجتمع دیجیتالی خوی و پلاتو نمایش از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه اقلیت های دینی ١٠ برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی اجرا می کنند، افزود: 12 بهمن ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور و شب ٢٢ بهمن همزمان با گلبانگ الله اکبر، ناقوس کلیساهای استان نیز به صدا در می آید.

حجت الاسلام کریمی دیدار با خانواده های شهدای مسیحی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله رشته ورزشی والیبال بین ارامنه و آشوریان را از دیگر برنامه های کمیته اقلیت های دینی در ایام الله دهه فجر عنوان کرد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات