۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۵۳۱۲۲
حجت الاسلام شرعی:

فداکاری حضرت زهرا عامل حفظ و تداوم اسلام شد

کارشناس دینی فداکاری حضرت زهرا(س) را عامل حفظ و تداوم اسلام دانست و گفت: اگر حضرت زهرا(س) نبودند، مسیر نبوت ادامه پیدا نمی کرد.
ایام فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شرعی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری فاطمیه که در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در نزد پیامبر(ص) عنوان کرد: عایشه می گوید «هرگاه فاطمه(س) بر پیامبر(ص) وارد می شد، آن حضرت تمام قد جلوی او بلند می شدند و خوش آمد گفته و دست او را می بوسیدند و جای خود را به فاطمه(س) می دادند» که این موضوع نشان دهنده جایگاه والای حضرت صدیقه طاهره(س) است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نور ایمان و نور حق را حفظ کردند و اگر ایشان نبودند درخت اسلام سبز نمی ماند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند من درخت اسلام هستم و ریشه این درخت فاطمه(س) و تنه آن علی(ع) و شاخ و برگ و ثمره آن حسن(ع) و حسین(ع) هستند.

وی فداکاری حضرت زهرا(س) را عامل حفظ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: درخت اسلام به وسیله فداکاری حضرت زهرا(س) ماندگار شد چراکه ریشه، درخت را در برابر طوفان های سهمگین حفظ می کند و حضرت زهرا(س) این کار را پس از پیامبر(ص) انجام دادند.

حجت الاسلام شرعی اضافه کرد: لقب ام ابیها به چند دلیل از سوی پیامبر (ص) به حضرت صدیقه طاهره(س) داده شد که یکی به دلیل اینکه رفتار آن حضرت و  مهربانی ایشان نسبت به پیامبر(ص) شبیه مهربانی مادر نسبت به فرزند بود.

وی ادامه داد: علت دیگر این بود که یکی از معانی ام، ریشه است و چون حضرت زهرا(س) ریشه درخت نبوت است، این لقب از سوی پیامبر(ص) به ایشان داده شد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: اگر حضرت زهرا(س) نبودند، مسیر نبوت ادامه پیدا نمی کرد و از دامن ایشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پرورش یافته و شجره نبوت توسط مسیر امامت ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام شرعی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) با احترام خود به حضرت زهرا(س) مقام زن که به آن ظلم شده بود را بالا برد و امروز نیز اگر می خواهیم زن را از بازیچه بودن و وسیله شهوت قرار گرفتن نجات دهیم باید شیوه پیامبر(ص) را در دستور کار خود قرار دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات